advertise
  • info ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹

تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع چیست؟

داشتن دمای مناسب خانه در هر زمانی از سال ساده ترین کار نیست، اما چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم. به خصوص در طول تابستان، خانه شما به راحتی می تواند به طور غیر قابل تحملی گرم شود و گاهی اوقات، باز کردن پنجره ها و درها به سادگی تسکین کافی را ایجاد نمی کند. تهویه مطبوع خانه پس از چند سال متداول نبودن در خانه، کم کم به یک انتخاب محبوب برای خانه های بریتانیا تبدیل می شود. اگر خانه شما در تابستان بیش از حد گرم می شود، ممکن است بخواهید واحدهای برق خانگی را در نظر بگیرید. تهویه مطبوع چیست؟ انواع مختلف چیست؟ در این راهنما، توضیح خواهیم داد که چگونه خانه شما می تواند از سیستم تهویه مطبوع بهره مند شود و چگونه می توانیم به شما در انتخاب واحد تهویه مطبوع ایده آل خود کمک کنیم.


مانا تهویه

تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع (اغلب به عنوان AC، A/C یا تهویه مطبوع شناخته می شود) سیستمی است که برای خنک کردن دمای یک فضای داخلی با حذف گرما و رطوبت موجود از اتاق استفاده می شود. اساساً، آنها با وارد کردن هوای گرم به داخل یک سیستم و پراکنده کردن هوای سرد کار می کنند، اما این فرآیند بسیار بیشتر است. در طی فرآیند تهویه مطبوع خانه، یک سیال (معمولا آب یا هوا) با تبخیر سیال دیگری به نام مبرد خنک می شود. تهویه مطبوع شما به سرعت گاز را به مایع تبدیل می کند و دوباره با استفاده از مواد شیمیایی که هوای گرم را از داخل خانه شما خارج می کند، باز می گردد. سپس در خارج دفع می شود. به زبان ساده، یک سیستم تهویه مطبوع دما، رطوبت و کیفیت هوا را در فضاهای داخلی کنترل می کند. در حالی که مفهوم اصلی تهویه مطبوع از زمان مصر باستان وجود داشته است، اولین واحد تهویه مطبوع مدرن در سال ۱۹۰۲ توسط Willis Carrier در پاسخ به یک مشکل کیفیت هوا توسط یک شرکت انتشاراتی نیویورک اختراع شد. این اختراع نه تنها دما، بلکه رطوبت یک فضا را نیز کنترل می کند، هوا را با جریان دادن آن روی کویل های سرد خنک می کند و به آنها اجازه می دهد رطوبت موجود در هوا را کنترل کنند. مدت کوتاهی پس از آن، تهویه مطبوع به خودروها و همچنین برای بهبود آسایش خانه معرفی شد. با گذشت سالها، فروش واحدهای تهویه مطبوع در نتیجه نیاز مصرف کنندگان به طور چشمگیری افزایش یافت.

تهویه مطبوع دستی چیست؟

سیستم تهویه مطبوع دستی به شما این امکان را می دهد که هر زمان که نیاز دارید دستگاه خود را روشن و خاموش کنید. منتظر ورود تهویه مطبوع نیست زیرا توسط ترموستات کنترل نمی شود. اگر ترجیح می دهید سیستم تهویه مطبوع شما اتوماتیک باشد و ورودی کمی از شما لازم باشد، به یک سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیاز دارید. این اطمینان حاصل می کند که سیستم شما هنگامی که آن را روی تنظیم می کنید روشن می شود، بنابراین نیازی نیست هر روز نگران بازدید مجدد از کنترل ها باشید.

مانا تهویه

کولر گازی بسته بندی شده

در حالی که به طور سنتی، یک سیستم تهویه مطبوع از دو بخش تشکیل شده است. یک کندانسور در فضای باز و یک هواگیر داخلی، در یک واحد تهویه مطبوع بسته بندی شده، همه قطعات در یک جعبه محصور شده اند که معمولاً در دیوار بیرونی یا سقف ساختمان قرار دارد. سیستم های تهویه مطبوع بسته بندی شده دارای ظرفیت سرمایشی یا گرمایشی بالاتری هستند که آنها را برای استفاده در خانه های بزرگتر یا ساختمان های تجاری ایده آل می کند. آنها با نصب تک جزء و اتصال سیستم به مجاری در سراسر اتاق های مختلف کار می کنند. با استفاده از برق به عنوان منبع تغذیه، واحد مبرد را از طریق سیم پیچ ها به گردش در

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.