advertise
  • info ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹

دیگ چگالشی چیست؟

دیگ چگالشی چیست؟

دیگ چگالشی نوعی دیگ بخار کارآمد است که امروزه در اکثر خانه ها یافت می شود. دیگ‌ها می‌توانند گاز تولید شده از سوختن سوخت‌هایی مانند گاز و نفت را جمع‌آوری کنند و از آن برای گرم کردن آب ورودی به سیستم استفاده کنند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و انتشار کربن را در این فرآیند کاهش دهند.


مانا تهویه

دیگ چگالشی چگونه کار می کند؟

دیگ چگالشی برای استفاده بهتر از گرمای تولید شده از فناوری چگالش استفاده می کند. هنگامی که سوختی مانند گاز یا نفت سوزانده می شود، گازها از طریق دودکش آزاد می شوند. در یک سیستم دیگ بخار غیر متراکم، این گازها به اتمسفر رها می شوند و پتانسیل گرمایشی آنها از بین می رود. با این حال، در دیگ چگالشی، گازهای داغ گرفته شده و از طریق یک مبدل حرارتی در مدار اولیه به سیستم بازیافت می شوند. بسته به نوع دیگ، مدار اولیه سپس گرما را به مدار گرمایش (رادیاتور) یا آب گرم خانگی منتقل می کند. در دیگ های ترکیبی، آب گرم معمولاً از طریق یک مبدل حرارتی ثانویه به نام صفحه به صفحه گرم می شود. در یک دستگاه فقط گرما، آب گرم خانگی گرم می شود و در یک سیلندر در داخل ملک ذخیره می شود.

دیگ های چگالشی در مقابل دیگ های غیر چگالشی

دیگ های چگالشی بسیار کارآمدتر از دیگ های غیر چگالشی هستند و مدل های جدیدتر می توانند به راندمان بیش از ۹۰ درصد برسند. بویلرهای بدون چگالش تنها قادر به دستیابی به راندمان بین ۷۰-۸۰ درصد هستند. در نتیجه، دیگ های چگالشی بسیار مقرون به صرفه هستند و می توانند صدها پوند در قبض گرمایش صاحب خانه صرفه جویی کنند. با سوزاندن واحدهای کمتر سوخت و کاهش انتشار کربن خانه، دیگ چگالشی نیز گزینه سبزتری است.

مانا تهویه

نکاتی که باید در نظر داشت
جریان مایع از طریق لوله میعانات اغلب آهسته است (زیرا تحت هیچ فشاری / جریان با حجم زیاد نیست) و بنابراین در ماه های سردتر برای مدت طولانی تری در معرض دماهای پایین تر قرار می گیرد و در نتیجه یخ می زند. سپس مایع در دستگاه جمع می شود و در نهایت منجر به کار نکردن آن می شود. با این حال، با عایق کاری مناسب لوله میعانات می توان به راحتی از این امر جلوگیری کرد.
دیگ های چگالشی چقدر عمر می کنند؟
طول عمر دیگ چگالشی بر اساس کیفیت ساخت، مدل و کاربرد آن متفاوت است. با این حال، می توانید طول عمر دیگ چگالشی را از طریق سرویس صحیح افزایش دهید. سرویس دیگ بخار شما باید سالی یک بار توسط یک مهندس گرمایش ثبت شده گاز ایمن انجام شود. در مورد سرویس سالانه دیگ بخار بیشتر ببینید. همیشه گارانتی دیگ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گزینه ای با کیفیت را انتخاب می کنید. بویلرهای Vaillant، مانند مدل‌های ecoTEC و ecoFIT ما، با ضمانت ۲ تا ۵ ساله به‌عنوان استاندارد ارائه می‌شوند، اما می‌توانند تا ۱۰ سال از طریق نصاب Vaillant Advance تمدید شوند.
آیا همه دیگ های جدید متراکم می شوند؟
از اول آوریل ۲۰۰۵، تمام دیگ های گاز جدید نصب شده در بریتانیا طبق قانون ملزم به دیگ های چگالشی هستند. از اول آوریل ۲۰۰۷، همین قانون برای دیگهای نفت اعمال شد. با برآورد ۴۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای بریتانیا از خانوارها*، مقررات جدید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی وضع شد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.