advertise
  • info ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹
ثبت درخواست

برای ثبت درخواست، دریافت مشاوره و استعلام قیمت، با شماره ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹ تماس حاصل کنید.

راهنمای جامع انتخاب پمپ کشاورزی

پمپ کشاورزی - مانا تهویه

پمپ کشاورزی چیست

مانا تهویه نقش جهان، مرجع رسمی فروش پمپ کشاورزی می باشد. همان طور که می دانید پمپ کشاورزی، یک وسیله بسیار کاربردی در زمین های زراعی می باشد. در سال های اخیر و به دلیل کمبود بارش باران، استفاده از پمپ های کشاورزی به شدت ضروری و واجب شده است. بدون استفاده از یک پمپ کشاورزی استاندارد، آبیاری زمین های زراعی سخت و عملا نشدنی خواهد بود. بنابراین نیاز است که به سراغ خرید پمپ کشاورزی برویم. در این مقاله سعی داریم با ارائه یک راهنمای جامع انتخاب پمپ کشاورزی، تمامی فعالان و زحمت کشان این حوزه را راهنمایی کنیم. محصولات ارائه شده در مانا تهویه نقش جهان، تماما از برندهای معتبر روز دنیا می باشند و تمامی استاندارهای لازم را برای انجام کار کسب کرده اند. آن چه که در این صفحه خواهید خواند، مباحثی همچون انواع پمپ کشاورزی، مدل پمپ کشاورزی، مشخصات فنی پمپ کشاورزی، قیمت پمپ کشاورزی و پمپ آبیاری کشاورزی را شامل خواهد شد. البته تلاش کرده ایم که هم به صورت کلی و هم به صورت جزئی به این مسئله بپردازیم و تمامی پارامترهای لازم در خصوص پمپ های کشاورزی را در نظر گرفته باشیم. ما اینجاییم تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. پمپ کشاورزی را از کجا بخریم؟ کلید حل این معما در دست مانا تهویه می باشد. به طور حتم لازم است به شما بگوییم که پمپ کشاورزی چگونه کار می کند. بنابراین به سراغ بررسی تاریخی این موضوع رفته ایم. ما تاریخچه پمپ کشاورزی و به طور کلی تاریخچه کشاورزی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و از این طریق سعی خواهیم کرد که یک معرفی کامل در مورد پمپ آب صنعتی کشاورزی داشته باشیم. مسلما از آنجا که مانا تهویه فروشگاه پمپ کشاورزی محسوب می شود، روی موضوع ساخت پمپ کشاورزی مانور نخواهد داد اما اگر فرصتی باشد، حتما به آن هم اشاره ای خواهیم داشت. بسته به متراژ و ابعاد زمینی که قرار است آبیاری شود باید محصول مناسب و کاربردی را انتخاب کرد؛ چرا که مسلما برای یک زمین بزرگ لازم است از پمپ آب کشاورزی فشار قوی بهره برده شود و نه یک پمپ آب کشاورزی ساده و کوچک. در هر صورت پیشنهاد می کنیم که این ماله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید. برای شروع بیایید ببنیم که پمپ کشاورزی چیست و چه کاربردی دارد.


همان طور که می دانید زمانی که قصد آبیاری زمین های زراعی را داشته باشیم، باید از اسباب و سایل مختلفی کمک بگیریم. بدون وجود ابزار مناسب، آبیاری زمین با هر وسعت و میزانی امکان پذیر نخواهد بود. به مثابه تمام زمینه های کاری، کشاورزی هم ابزار مخصوص به خود را دارد. یکی از مهم ترین - و البته حتی شاید مهم ترین - وسیله ای که باید در یک زمین کشاورزی وجود داشته باشد، پمپ کشاورزی است. بدون شک ساخت پمپ کشاورزی نیز ریشه در دل نیازهای انسان داشته. در روزگارانی که هنوز تکنولوژی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود، انسان نخستین متوجه شده که باید از وسیله ای بساز تا بتواند به کمک آن، جریان آب را به سادگی هر چه تمام تر در زمین های خود هدایت کند. بدون وجود آب، حیات مزرعه به خطر خواهد افتاد و زمین بدون استفاده خواهد ماند. در مورد تاریخچه پمپ و کشاورزی، در ادامه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد. آب دادن و آبیاری در زمان های قدیم در مقایسه با روزگار امروز تا به این اندازه مورد توجه نبوده است. امروز بخش عظیمی از چرخه اقتصادی دنیا، بر روی پاشنه محصولات کشاورزی می چرخد. در واقع کشاورزی، چرخه تامین سهم بزرگی از مواد غذایی در جهان را بر عهده دارد. سالیان پیش و زمانی که هنوز خبری از تجهیزات تا این حد پیشرفته در دنیا نبود، کشاورزان و باغداران مهربان و زحمت کش، با بهره گیری از متدهای قدیمی و دمده ای به آبیاری زمین های خود می پرداختند. این روش ها معمولا روش آبیاری کرتی، آبیاری نواری و آبیاری شیاری که با نام های جوی پشته ای و نشتی هم معروف بوده رواج داشته است. آنچه که مسلم است این متدها، باگ ها و ایرادات مختص به خود را داشته اند و در نتیجه روش ها استاندارد و درستی برای این مهم نبوده اند. به صورت کاملا خلاصه و تیتر وارد اگر بخواهیم به دو مورد از این مشکلات اشاره کنیم باید به هدر رفت حجم زیادی از آب و امکان پذیر نبودن هدایت و کنترل منابعی آبی اشاره داشت. پس ساخت و اختراع یک وسیله کاربردی کاملا حس می شده.

در نتیجه این کش و قوس ها و احساس نیازها، سرانجام پمپ کشاورزی اختراع شد. البته که ساخت پمپ کشاورزی به همین سادگی ها نبوده و مسلما پروسه های خاص خود را طی کرده است اما در این قسمت بیشتر سعی داریم سوال ابتدایی متن یعنی پمپ کشاورزی چیست را پاسخ دهیم. پمپ آب کشاورزی و پمپ آب باغبانی به جرات یکی از مهم ترین، تاثیر گذارترین و حتی جدی ترین اختراعات تاریخ بشریت بوده است. همان طور که کمی قبل تر اشاره کردیم، حیات یک زمین زراعی یا باغبانی، به آب وابسته است. محصولات کشاورزی نیز همانند انسان بدون آب تلف خواهند شد و از بین خواهند رفت. پس از اختراع پمپ کشاورزی، صنعت کشاورزی و باغبانی سر و شکل دیگری به خود گرفت و از رونق بیشتری بهره مند شد. حالا دیگر با قدرت و کنترل بیشتری می شد زمین ها را آباد کرد و عملیات آب رسانی را انجام داد. از سوی دیگر، زمین های بلا استفاده ای که تا قبل از ساخت پمپ آب کشاورزی بدون هیچ گونه فایده ای یک گوشه رها شده بودند به چشم آمدند و مشکل عدم دسترسی به آب که اصلی ترین دلیل بدون استفاده بودن آن ها بود، رسما مرتفع گشت. زمین هایی که حاصلخیز بودند و امکان کاشت، داشت و برداشت در آن ها وجود داشت. حالا دیگر انسان ها می توانستند با جدیت بیشتری به شغل شریف کشاورزی بپردازند و محصولات بیشتری را تولید کنند؛ چرا که به وسیله این وسیله ارزشمند و کاربردی یعنی پمپ کشاورزی، هدایت و انتقال آب از منابع آبی گوناگونی همانند چاه به یک امر شدنی بدل گشته بود. پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این سوال که پمپ کشاورزی چیست یا پمپ آب کشاورزی چیست پاسخ دهیم باید بگوییم که یک وسیله مکانیکی است که با کمک آن می توانیم جریان آب را به کنترل خود درآورده و سپس با کمک سایر تجهیزات، زمین های کشاورزی و باغ ها را آبیاری کنیم و سیراب سازیم. این شاید ساده ترین تعریف ممکن برای سوال ابتدایی این نوشتار یعنی پمپ کشاورزی چیست باشد.


پمپ کشاورزی - مانا تهویه
ثبت درخواست

برای ثبت درخواست، دریافت مشاوره و استعلام قیمت، با شماره ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹ تماس حاصل کنید.

درباره پمپ کشاورزی

یک پمپ کشاورزی طبق فرمول و ساختاری که برای آن تعریف کرده اند می بایست زیرساختی را فراهم سازد که بتوان از طریق آن فشار آب را افزایش داد تا بتوان از این طریق عملیات آبرسانی را به نحو احسن انجام داد. افزایش فشار آب در پمپ کشاورزی با کمک نیروی الکترونیکی انجام خواهد و عمدتا تنها با وجود برق است که می توان پمپ کشاورزی را راه اندازی کرد. لازم است در همین ابتدای کار بدانید که در سراسر دنیا از انواع مختلف این وسایل بهره برده می شود و ما امروزه انواع پمپ آب، پمپ صنعتی و پمپ کشاورزی را در مدل ها و برندهای مختلف و همین طور با مشخصه های متفاوتی دیگری هم چون تفاوت در نیروی اسب بخار، الکتروموتور کار شده در آن ها، سایز خروجی و حجم پوسته را شاهد هستیم. تمامی پمپها اما یک خصیصه مشترک دارند و آن این است که باید قدرت خروجی آب را افزایش داده و به بر یک مقصد مشخص متمرکز سازند. در این مقاله تلاش می کنیم تا مهم ترین نکات پیرامون پمپ های کشاورزی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم. توجه داشته باشید که پمپ آب کشاورزی و صنعتی تجهیزاتی هستند که تقریبا در همه جا کاربرد دارند. در زمین های کشاورزی، آپارتمان و ساختمان های کوچک و بزرگ مسکونی گرفته تا نیروگاه ها و صنایع مهمی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و…. انواع پمپ در مدل های مختلف به چشم می خورد. مانا تهویه در این مقاله با توضیح انواع پمپ آب کشاورزی و صنعتی و بیان نکاتی در رابطه با هر کدام شما را با این تجهیزات کاربردی بیشتر آشنا می کند. از خاطر مبرید که پیش از خرید پمپ کشاورزی حتما با کارشناسان فروش ما مشورت داشته باشید تا مدل مناسب شما را پیشنهاد بدهند. یک نکته قابل توجه در مورد این قبیل محصولات این است که پمپ آب صنعتی و کشاورزی عملکردی کاملا مشابه پمپ آب خانگی دارد با این تفاوت که در این پمپ‌ها بدلیل نیاز به آبدهی (دبی) زیاد قطر دهانه خروجی پمپ عموما بیشتر از ۲ اینچ بوده و قدرت الکتروموتور نسبت به پمپهای خانگی بیشتر است. به همین دلیل حتی با ندانستن مشخصات فنی این کالاها، از روی شکل ظاهری شان می توان تشخیصشان داد.


تاریخچه کشاورزی

برای بررسی دقیق تر و بهتر پمپ کشاورزی، ابتدا قصد داریم تاریخچه کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینم که این عملیات مهم و حیاتی دقیقا از کجا شروع شد و اکنون چه سر و شکلی به خود گرفته است. تیم تحریریه مانا تهویه عقیده دارد که تنها با بررسی ریشه های تاریخی می توان بهترین جواب ها را پیدا کرد. در این تاریخچه خواهیم داد که از چه ابزار و وسایلی به عنوان اولین پمپ آب کشاورزی بهره برده می شده است. از شواهد و قرائن این طور به دست آمده که اولین نشانه های یافت شده از فعالیت کشاورزی، در کشور خودمان ایران پدید آمده است. اما اینکه دقیقا از چه زمانی به استفاده از پمپ کشاورزی پرداخته اند هنوز دقیقا مشخص نیست. پس چون هنوز این وسیله اختراع نشده بوده، مطرح کردن قیمت پمپ کشاورزی هم رسما بی پایه و اساس بوده است. با حفاری های صورت گرفته اطراف شهرستان کاشان اصفهان، مشاهده شده که ایرانیان غیور و تنومند آن زمان از روش های بسیار به روزی برای انجام امور زراعی بهره می برده اند. شاید بیخود نیست که می گویند هنر نزد ایرانیان است و بس. به هر حال این ضرب المثل ریشه در همین وقایع و اتفاقات دارد. پمپ چاه عمیق کشاورزی، یکی از اولین وسایلی بوده که در سامانه های زراعی آن زمان به کار گرفته می شده است. البته که سر و شکل امروزی نداشته و تنها مشابه سیستم های امروزی بوده است. طبق ریسرچ های به دست آمده که در جای جای ایران عزیز انجام شده، این طور مشخص شده که در زمانی حدود سه هزار و سیصد سال پیش از تولد حضرت مسیح، اطراف مناطقی هم چون دامغان، ری و کاشان، یک سری نقاشی های باستانی که بر روی اجسام مختلف صورت پذیرفته، حاکی از عملیات باغداری و باغبانی در ایران بوده است. برای درک بهتر اینکه از چه زمانی پروسه خرید پمپ کشاورزی استارت خورده، بهتر است بازه به بازه در زمان سفر کنیم و این سیر تاریخی تحول پمپ آب کشاورزی را به تماشا بنشینیم.


تاریخچه پمپ کشاورزی در دوره هخامنشیان
مورخان تاریخی اذعان داشته اند که در دوره هخامنشیان مردمان ایران باستان قادر بودند تمامی درخت های میوه ای که در کشور همسایه یعنی یونان، کشت می شده را بپرورانند. مطمئنا آن ها به این درک رسیده بودند که برای آبیاری محصولات کاشته شده نیاز به یک فناوری خاص دارند و در نتیجه اولین و ساده ترین نوع پمپ کشاورزی را در همان زمان ها ساخته بودند. این وسیله طبق نقل قول های منتشر شده از سقراط بدین صورت بوده که توسط گاوها، چرخ های عظیم الجثه چرخانده می شده و در نتیجه عمل آبیاری صورت می پذیرفته است. برای اطلاعات بیشتر شما، بد نیست بدانید که نام باغ های آن زمان، پارادایس (که امروزه معنی بهشت می دهد) نام داشته است. با استفاده از این پمپ کشاورزی صنعتی، میوه های نظیر انجیر، خرما و انگور کشت می شده است.
چندی بعد با هجوم اسکندر نانجیب، تمامی صنایع از جمله کشاورزی، آسیب و خساراتی را به خود دید. بسیاری از زمین ها و کشت زارها از بین رفتند و در نتیجه استفاده از پمپ کشاورزی کاهش یافت. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و غیور مردان با اصالت ایرانی درصدد احیای این صنعت برآمدند. حکومت بعدی که مجددا استفاده از روش های نوین و پمپ آبیاری کشاورزی را در جامعه آن زمان باب ساخت، ساسانیان بود. آن ها مجددا پمپ صنعتی کشاورزی را بازسازی کردند و با تشویق مردم، باعص گسترش این حرفه خداپسند شدند. در یکی از کتب تاریخی این طور نقل شده که محصولات بیشماری هم چون گردو، گل زعفران، لیمو، گلابی، شاه بلوط، خیار، گل سرخ، گشنیز، سیب و ... در آن زمان ها با کمک پمپ آبیاری زمین کشاورزی کشت می شده است.


تاریخچه پمپ کشاورزی در دوره اعراب
متاسفانه در دوره اعراب اوضاع بر وفق مراد نبوده و کلیه ی فعالیت های مربوط به کشاورزی یا اصلا انجام نمی شده یا اگر صورت می پذیرفته، به ابتدایی ترین شکل ممکن بوده است. پس چندان نمی توان انتظار پیشرفت پمپ های کشاورزی را در آن دوره داشت.  اعراب جاهل و بی درایت آن زمان، با به راه انداختن گله دام های خود، زمین های زراعی و کشاورزی را از بین می بردند. هم چنین به دلیل عدم توجه به اهمیت موضوع زراعت، تمامی زیرساخت های ابیاری به مرور تخریب شدند و چون به آن ها رسیدگی نمی شد در نهایت از بین رفتند.
به طور کلی در تمام مدتی که این قوم نابخرد در ایران سکنی گزیده بودند، رخداد مهم و خاصی نه تنها در کشاورزی بلکه در تمامی صنایع صورت نپذیرفت و مردمان آن زمان ناچارا از هیچ مدل پمپ کشاورزی بهره نبردند. هم در دوره بنی امیه و هم در دوره عباسیان اوضاع به همین منوال بود و هیچ گونه تغییر مثبتی نکرد. یکی از دلایلی که این واقعه را سبب شده، کاهش مالیات پرداختی از سمت مردم به حکومت بود و همین عامل باعث شده بودجه بندی مناسبی برای هزینه کردن در زیرساخت های آبیاری به خصوص پمپ های کشاورزی صورت نپذیرد.


تاریخچه پمپ کشاورزی در حکومت های محلی بعد از اعراب
هر چه به اواخر حکومت عباسیان نزدیک می شدیم، گرایش مردم به انجام کارهای زراعتی بیشتر می شد و دیگر بار شاهد ستفاده از وسایل مربوط به این حوزه مثل پمپ کشاورزی بودیم.  برای نمونه در دوره طاهریان و با درایت حاکم وقت، قوانین جدیدی برای کشاورزی تعریف شده که به سبب کوتاه بودن عمر قانون گذار، اثرات کمی را از خود بر جای گذاشت. اما با روی کار آمدن دیلمیان، ورق برگشت و صنعت باغبانی به اوج شکوه و شکوفایی خود رسید. اینبار شاهد استفاده مکرر از پمپ آب کشاورزی در زمین ها بودیم و مشاهده می شد که محصولات متنوع و جدیدی، به چرخه تولیدات ایران اضافه شده. مرکبات، گل کلم و مارچوبه، معروف ترین محصولات زراعی آن دوران بوده که کاشت می شده است.
تاریخچه پمپ کشاورزی در بحبوحه حمله طاقت فرسای مغول
متاسفانه در تاریخ پرشکوه ایران عزیز، همواره لکه های ننگ و سیاهی نیز به چشم می خورد. یکی از فاجعه بارترین مصیبت هایی که بر سر ایران قدیم آمده، یورش ناجوانمردانه قوم ننگین مغول می باشد. در اثر این حمله، بخش های عظیمی از میهن مان به تاراج بیگانگان رفت و نابود شد. بی شک کشاورزی و باغبانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند و خسارات بی شماری دیده اند و هر آنچه که تا به آن روز ساخته شده بوده از جمله همین پمپ صنعتی کشاورزی از بین رفته است. این طور که در تاریخ آمده پس از این حمله خانمان سوز، صنعت باغبانی ز کل نابود شده و از تب و تاب افتاده است. هر چند پس از گذشت چند سال و با روی کار آمدن نسل های جدیدتر، این رونق از دست رفته دوباره بازگشته و زراعت و کاشتن محصول از سر گرفته شده است. به طور حتم در آن زمان هم احساس نیاز به وسیله ای که به کمک آن بتواند مقوله آبیاری زمین های زراعی را راحت تر کرد حس شده و دانشمندان و نیروهای کار، دست در دست هم به ساخت و تکمیل وسیله ای مشابه پمپ آب کشاورزی فکر کرده اند. خوشبختانه به مرور اهیمت این فیلد کاری روز به روز بیشتر شد تا اینکه در میانه های راه، ایران مجددا به یک قطب صادرات محصولات زراعی بدل گشت. آورده اند که از شهرهای مختلفی همچون اصفهان و کرمان، محصولاتی نظیر میوه، سبزی و خرما کشت می شده و پس از آبیاری با پمپ آب کشاورزی، به اقصی نقاط دنیا از جمله هند و آسیای صغیر صادر می شده. به راستی که احیای آن سیستم جنگ زده و فلک شده، کار ساده ای نبوده و انصافا می بایست به دست اندرکاران این پروژه دست مریزاد گفته می شده.
این توسعه و رونق به حدی رواج پیدا کرد که کتابی تحت عنوان در علم فلاحت و زراعت توسط نویسنده ای ناشناس منتشر شد و هنر کشاورزی در ایران زمین را به رخ جهانیان کشید. به غیر از شهرهای نامبرده، مراکز سایر استان ها نظیر خراسان نیز مرکز کشت محصولات مختلفی اعم از انواع میوه و برگ زرد آلو با کمک پمپ کشاورزی رواج داشته و مشتریان و خواهان خاص خود را داشته است. در کتاب نامبرده که در سال یک هزار و سیصد و بیست و سه به صورت چاپ سنگی هم منتشر شده، نکاتی در باب روش نگه دارزی از غلات و بذرها و همین طور اطلاعاتی هم چون اینکه هر بذری مناسب رویش چه گیاه یا درختی است و همین طور نحوه کاشت نهال و خواص میوه ها، اثرات دارویی آن ها، زینتی بودن یا نبودن و اینکه چه کودی برای رشد بهتر آن ها نیاز است، منتشر گردیده است. بیشتر این متون در اثر تجربه های شهودی به دست آمده از طریق آزمون و خطای شخص نویسنده بوده و به زیبایی هر چه تمام تر، تمامی مسائل و مصائب بر سر راه، شرح داده شده است. هیچ بعید نیست که در کنار این آمار و اطلاعات مربوط به روش بذرافشانی، نهال کاری، غرس درخت و ...، اشاراتی هم به چگونگی آب دادن و آب رسانی به محصولات شده باشد و یک شمای کلی از پمپ آب کشاورزی ترسیم گشته باشد. هر چه که بوده، نتایج این آزمایش ها در دوره های بعدی به ثمر نشسته و ساخت پمپ کشاورزی را متحول ساخته است.


کشاورزی - مانا تهویه نقش جهان

دانشمندان این سرزمین در خلال مطالعه درباره ویژگی دارویی گیاهان به امور کاملا فنی نیز می پرداختند و دستگاه هایی برای بهره برداری از آب تهیه دیدند که از آن جمله می توان چرخ چاه خودکار را نام برد.


تاریخچه پمپ کشاورزی در دوره صفویه
حقیقتا با اینکه قبل از شروع دوره صوفیان رونق زراعت در ایران به جایگاه قابل قبولی رسیده بود اما در دوره صفوی دیگر بار شتابی چشمگیر و خیره کننده به خود گرفت و رکوردهای قبلی خود را یکی پس از دیگری شسکت و مرتبا آن را ارتقا داد. همین چند جمله خود وضیعت تحول پمپ کشاورزی را به خوبی می رساند. در دوره صفویه زمان آن فرا رسیده بود که ایران جان از نو بازسازی شود و هنر معماری و درایت خود را دیگر بار به نمایش بگذارد. البته مفسران گفته اند که بیشتر پیشرفت های صورت گرفته در سایر زمینه ها بوده و سطح کیفی کشاورزی تنها توانست از دوره مغول جلو بزند و همچنان فاصله معنا داری با زمان های پیش از آن داشته. هر چه که بوده چرخ صنعت ایران را به خوبی چرخانده و مسیر صادراتی محصولاتی شامل بادام، زرد آلو، انگور، و انار به خوبی باز شده بوده. از آن طرف صادرات خرما نیز همچنان به قوت خود باقی بوده و پس از کشت در استان های سیستان، خوزستان و کرمان امروزی به سایر مقاصد جهان مثل هندوستان ارسال می شده. مردمان قدیم نقل کرده اند که خرمای جهرم امروزی در دنیا نظیر نداشته و خواهان بسیاری برای آن وجود داشته است.
برداشت محصولات فقط به اسامی مذکور در قبل محدود نبوده و اسباب کشت زیتون و مرکبات در دو استان شمالی  و جنوبی به نام مازندران و خوزستان با کمک پمپ کشاورزی آن زمان در حال انجام بوده است. اگر باز هم بخواهیم یک آمار از محصولات صادراتی تولید شده در داخل را بدهیم باید بگوییم که انار از شیراز و یزد، باز هم خرما اما از کرمان و همین طور پرتقال از خطه همیشه بارانی مازندران در جریان بوده است. یک مورخ فرانسوی در خاطرات بازدید خود از ایران و امکاناتی نظیر پمپ کشاورزی این طور نبشته که کشاورزی در ایران، همچون کشاورزی در قاره سبز (اروپا) انجام می شده.
از دوره صفویان هم کتابی در باب طرق زراعت و باغبانی به جا مانده که در آن نیز به مطالب جالبی اشاره شده است. گفته می شود نام این کتاب ارشاد الزراعه بوده و در حوالی سال یک هزار و سیصد و بیست سه در نسخه سنگی به چاپ رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است در اینترنت جست و جو کنید و باقی مانده های این کتاب را بررسی کنید.


تاریخچه پمپ کشاورزی در دوره قاجاریه
کشاورزی و به طبع آن پمپ کشاورزی در عصر قجر، چندان معلوم الحال نبود؛ چرا که با روی کار آمدن حاکمان مختلف، هر کدام بسته به حالی که داشتند، تاثیراتی را روی این صنعت گذاشتند. این اثرات در مجموع مثبت ارزیابی نمی شوند و بیشتر نمره منفی می گیرند. هر چند نباید از برخی پیشرفت ها در آن زمان غافل شد. عمده اتفاقات چشمگیر و مهم در برهه ای از زمان رخ داد که امیر کبیر فقید دستی در قدرت داشت. او با درایت مثال زدنی خود باب مذاکره با کشورهای خارجی را گشود و در نتیجه توانست برخی از بذرهای اصلاح شده را پس از مشورت با کارشناسان خارجی وارد کشور کند و با این حرکت کمی صنعت زراعت را رو به جلو هل دهد. آمد و شد فرنگی ها در کشور، هر چند بیشتر اوقات برای کسب امتیاز از دربار ایران بود اما در برخی از این نشست ها، پای بعضی از تکنولوژی های جدید همچون پمپ کشاورزی را به داخل مرزهای کشور باز می کرد. از آنجا که قاجاریه جز تاریخ معاصر محسوب می شود، حوادث رخ داده در آن مستندتر می باشند و در همین زمان بوده که سیب زمینی نیز به محصولات زراعی آن زمان اضافه شده. افزون بر سیب زمینی، نهال مخصوص گیلاس و سیب هم کم کم وارد شدند و با اتکا به دانش موجود، با آبیاری منظم و مرتب اراضی کشاورزی، کشت انبوه آن ها هم استارت خورد. با تاسیس مدرسه کشاورزی روز به روز این دانش بهبود یافت و در مسیر رشد و ارتقا قرار گرفت. به طبع آن استفاده از تکنولوژی ها کاربردی تر هم برای زارعان جا افتاد و آن ها دیگر از پمپ آب کشاورزی جدید به جای پمپ صنعتی کشاورزی برای هدایت آب به زمین های خود بهره می بردند. این پیشرفت به همین جا ختم نشد و با نواندیشی های صورت گرفته، رشته کشاورزی در تمام مقاطع تحصیلی ممکن ورود کرد. حالا دیگر همه چیز به صورت علمی پیگیری می شد و نتایج بهتری حاصل می گشت.


تاریخچه پمپ کشاورزی در دوره پهلوی
اگر از حق نگذریم، حکومت پهلوی، امورات مربوط به کشاورزی را با نظم و دیسیپلین بهتری انجام می داد. پس از کنار رفتن قاجاریه که عمدتا ننگ و خفت را برای ایران بر جای گذاشت، حکومت پهلوی با چرخشی سیصد و شصت درجه بنا را بر بازسازی کلیه ی صنایع گذاشت و تلاش خود را تا جایی که امکان داشت انجام داد تا وضع موجود را تا حد امکان تغییر دهد. پمپ کشاورزی در این دوره کاملا منطبق با فناوری روز روانه بازار می گشت و باغبان ها از بهترین پمپ کشاورزی و انواع پمپ کشاورزی برای مسئله آبیاری استفاده می کردند.
تاریخچه پمپ کشاورزی پس از پهلوی
اگر بحبوحه انقلاب و جنگ تحمیلی را فاکتور بگیریم، در زمان حال جدیدترین پمپ کشاورزی در زمین های زراعی نصب شده و بهره برداری می شوند. شرکت مانا تهویه نقش جهان، مرجع فروش پمپ کشاورزی در سراسر ایران می باشد و شما می توانید خرید پمپ کشاورزی از این مجموعه را در دستور کاری خود قرار دهید. مشاورین و تکنسین های ما، با صبر و حوصله ای مثال زدنی، شما عزیزان را در مسیر انتخاب بهترین مدل پمپ کشاورزی یاری خواهند کرد و پاسخگوی سوالات و نیازهای یکایک شما بازدیدکنندگان و مراجعین محترم خواهند بود.


پمپ آب کشاورزی - مانا تهویه

سیر تاریخی استفاده از پمپ کشاورزی در جهان

در بخش های ابتدایی این مقاله با هدف ارائه یک راهنمای جامع انتخاب پمپ کشاورزی، به تشریح سوال پمپ کشاورزی چیست از طریق بررسی تاریخچه کشاورزی در ایران پرداختیم. اکنون می خواهیم سیر تحول پمپ های کشاورزی در تاریخ جهان را با یکدیگر برررسی کنیم. دانستن اینکه چه حوادث و رخدادهایی باعث پدید آمدن سیستم های نوین آبیاری امروزی شده اند، به هیچ عنوان خالی از لطف نیست و شما خواننده گرامی را در درک هر چه بهتر نحوه عملکرد پمپ کشاورزی کمک خواهد کرد.
تاریخچه پمپ های کشاورزی در دنیا به صورت خلاصه
از ابتدای تاریخ، بشریت همواره به دنبال آن بوده که معضل گرسنگی یا در واقع همان سیر کردن شکم را برطرف سازد. نخستین فعالیت های او در این راستا، شکار حیوانات مختلف با ابتدایی ترین وسایل ممکن بوده است. بدین ترتیب اولین اقدامات انسان نخستین برای بحث تغذیه و بقا، محدود به همین اقدامات بوده است. اما با گذشت زمان و افزایش دقت وی به محیط اطراف، کم کم به این نتیجه رسید که به غیر از شکار حیوانات، می تواند از سایر مخلوقات صاحب حیات مثل گیاهان نیز برای تهیه ی آذوقه و غذا بهره ببرد. این بود که در نهایت باعث شد اولین زمین های زراعی و کشاورزی تنها با همین دقت نظر ساده پدید آید و با گذشت زمان، این حرفه را به یک حرکت جهان شمول آن هم از پایه و اساس تبدیل کنند. مسلما در نخستین روزهای آغاز این فعالیت خبری از پمپ کشاورزی نبوده و صرفا از دم دست ترین روش ها و آلاتی که عملیات آبیاری را میسر می ساخته، بهره می بردند.
کشاورزی باعث شکل گیری تمدن های متمدن تری شد و اینگونه بود که واژگانی همچون تجارت و داد و ستد جای خود را در فرهنگ لغات باز کردند. حالا دیگر شکار تنها راه بقا محسوب نمی شد و حرفه زراعت پیشگی با قدرت هر چه تمام تر در حال انجام بود. به سبب نزدیک تر شدن اقوام به همدیگر و انتقال دانش و تجربه، این حرفه در ریل پیشرفت و صعود افتاد و توسعه جوامع بشری را با سرعتی بیش از قبل به پیش برد. به طور کلی زراعت قبل و بعد از انقلاب صنعتی یکی از مهم ترین وجه های اقتصادی دنیا محسوب می شده و با ظهور پمپ کشاورزی، به یک کار کاملا حرفه ای تر تبدیل شده است. امروزه نیز باید با دقتی مثال زدنی این سیستم و این روش کار انجام شود تا در نتیجه آن به سبب محدودیت هایی که داریم، منابع غذایی جهان به درستی تامین شوند و همواره پایدار بمانند. در غیر این صورت با یک بحران جهانی روبرو خواهیم بود.


منشا ساخت پمپ کشاورزی

رد منشا ساخت پمپ کشاورزی را باید روزهایی گرفت که زراعت در حال توسعه و پیشرفت بوده است. مورخان اذعان دارند که کشاورزی و به دنبال آن ساخت و توسعه پمپ آبیاری زمین های زراعی ابتدا به ساکن در مناطقی نزدیک به جنوب غربی آسیا مشاهده شده است. هر چند این مشاهده را محدود به همین یک منطقه نمی دانند و بیشتر معتقدند که در جای جای ای کره خاکی، بارها باغبانی و باغداری دستخوش تغییراتی شگرف شده است. واقعیت این است که رسیدن به یک جمع بندی کاملا جامع و دقیق برای این موضوع تقربیا امری نشدنی و محال به نظر می رسد. مشاهده تغییر رفتار انسان شکارچی به انسان باغبان، قطعا یک دگرگونی محیطی را می طلبیده  است. حتی برخی مورخان بر این باورند که شکار و زراعت قبل از اختراع خط و نوشتن شروع شده و به مرور پیشرفت کرده. اولین نشانه های کشاورزی، یافتن دانه ها و بذرهای وحشی در نزدیکی کشور سوریه جنگ زده فعلی بوده. قدمت بذرها حداقل به دو هزار سال پیش از تولد حضرت مسیح علیه السلام باز می گردد. این طور به نظر می رسد که کشت های صورت گرفته در آن زمان، طبق برنامه پیش می رفته و دانه ها از یک صفت به خصوصی به نام پالئولیتیک اپی برخوردار بوده اند. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با این قسمت، وب سایت های تاریخی مربوطه را مورد بررسی قرار دهید.
بیشتر تاریخ شناسان و باستان شناسان، گندم را به عنوان اولین محصول زراعی که با کمک پمپ صنعتی کشاورزی کشت شده قبول دارند. هر چند نام محصولات دیگری مثل زرد چوبه، جو، نخود فرنگی، کتان، عدس و ... هم گهگاهی به چشم می خورد. هر چه بوده ما باید خود را مدیون همت و تلاش گذشتگان خود بدانیم که تکامل امروز را آن ها باعث شده اند.


اولین پمپ کشاورزی چه زمانی استفاده شد

حقیقت این است که نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. به طور کلی برای هیچ کدام از وقایع تاریخی به این سادگی ها نمی توان پاسخی درخور ارائه کرد. به هر حال با هدف یافتن جوابی تقریبی برای سوال اولین پمپ کشاورزی چه زمانی استفاده شد، سر به جوامع بشری شکل گرفته در سراسر جهان می زنیم تا به بتوانیم به یک جواب حدودی برسیم.
نشانه هایی از کار با پمپ کشاورزی در سومر
گمراه نشوید. حقیقتا سومریان با چیزی به نام پمپ آبیاری سر و کار نداشته اند. هدف از آوردن این تیتر جلب توجه شما به تاریخچه این قسمت است. نزدیکی سومر به دجله و فرات، کار زراعت را تا حد زیادی آسان کرده بود و در واقع نیازی هم به هیچ مدل از پمپ زراعتی نبوده است. هر چند یک مشکلی که وجود داشته این بوده که در خاک آن مناطق، همواره میزان قابل توجهی نمک وجود داشته و از کشت برخی محصولات ممانعت به عمل می آورده. با این حال انگور، کتان، آلو، سیب و همین طور جو و گندم در آن مناطق می روییده و در نهایت برداشت می شده. کار دیگری که مردمان آن زمان انجام دادند رام کردن گاو، گوسفند و بز بوده. شاید ریشه های دامپروری هم از همینجا رشد کرده باشد. البته عمده مصرف چهارپایان نام برده برای تامین شیر و گوشت مصرفی شان بوده و این طور که گفته شد محصولاتی همانند کره و پنیر هم بعدا به سبد غذایی آن ها اضافه شده است. تمام محصولات تولیدی طی یک سیستم یکپارچه در انبارها نگه داری می شده و افراد مختلفی وظیفه مراقبت و تقسیم این آذوقه ها را داشته اند. به علت وسعت یافتن زمین های زراعی، از اقشار مختلف جامعه برای عنوان های شغلی انبارداری، کارگری و سرپرستی کمک گرفته می شده. چیزی حدود بیست هکتار زمین در کنار ده هزار راس حیوان اهلی می بایست مدیریت تحت نظر قرار می گرفتند. در نهایت همان طور که عرض شد، با کمک گرفتن از حدود دو هزار و پانصد نیروی کار، کار برداشت از سه هزار هکتار زمین به سرانجام می رسیده و محصولات مختلف بین اقشار مختلف جامعه  تقص می شده.
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید انسان های آن زمانه متوجه شده بودند که برای عملیات کشت و در نهایت آبیاری زمین با پمپ آب کشاورزی باید ابتدا زمین را شخم بزنند. گاوهای اهلی شده در این قسمت این مهم را انجام می داده اند. از آنجا که چرخ اختراع شده بوده، یک سری واگن با همین چرخ ها که توسط لاستیک چرمی و میخ مسی روی هم سوار شده بودند، چفت و بسط می شده و عملیات شخم زدن آغاز می گشته است. در نهایت کل سازه با یک دهان بند یا مهار به حیوان متصل می شده و پس از صدور فرمان و حرکت حیوان، واگن بر روی زمین به حرکت در می آمده و زمین شخم زده می شده است. گاهی اوقات از چند حیوان برای سرعت بخشیدن به این ماجرا استفاده می شده و تمامی آن ها در یک خط و با کمک یک حلقه یا همان قلاده که بین بینی و لب حیوان را درگیره می کرده، کنترل می شدند. دقیقا از همین فرمول و روش برای آوردن آب برای زمین هم بهره می بردند و این گونه بود که پمپ کشاورزی اولیه را به بهره برداری رساندند.


آیا قوم آزتک و مایا هم از پمپ کشاورزی استفاده می کردند؟
قوم آزتک و مایا بیشتر جنگاور و شکارچی بودند اما به سبب اینکه در تمام فصول سال امکان شکار کردن وجود نداشته، پس مجبور شدند برای مدت زمان کوتاهی هم که شده هنر و فن زراعت را فرا بگیرند. پس گیاهان مناسبی را یکجا جمع آوری کردند، آن ها را کاشتند و در زمان مناسب با برداشت آن ها، آذوقه مورد نیاز خود را تامین کردند. به نظر نمی رسد که قوم آزتک و مایا چندان نیازی به پمپ کشاورزی داشته باشند و عمدتا با روش های ساده تری عملیات آبیاری را انجام می داده اند. بدین ترتیب شکار جای خود را به کشاورزی داد و اینک این باغبانی بود که تبدیل به خط مشی و الگوی اصلی امرار معاش این دسته از مردمان شده بود. مشخصا باغبانی روش مطمئن تر و پربازده تری برای ایشان بوده؛ به خصوص که دیگر ریسک ها و خطرات شکار را هم نداشته است. هر چند معضلاتی مثل نبود پمپ صنعتی کشاورزی هم در این میان خودنمایی می کرده اما با تمام این تفاسیر آن ها به دنبال گرده افشانی و کمک به تولید مثل گیاهان بودند تا بتوانند با افزایش وسعت زراعت، میزان بیشتری از محصولات را تولید کنند و پاسخگوی جمعیت بیشتری باشند. همچنین آزتکی ها و مایایی ها با به دست گرفتن ابتکار عمل، به اصلاح نژاد برخی بذرها مثل بذر ذرت روی آورند. به راستی که ذرت هم از مهم ترین مواد غذایی بوده که در آن روزگار کشت شده. ذرت قابلیت تبدیل شدن به آرد را داشت و برای یک مدت زمان طولانی قابل نگه داری بود. این بالا بودن دوره نگه داری، کمک شایانی برای تشکیل انبارهای آذوقه به مردمان قدیم کرده است. شاید کمی باورش برای شما سخت باشد اما ذرت به قدری برای آن ها مهم شده بود که می توانید اثرگذاری آن در برخی از آثار اساطیری قدیمی پیدا کنید.


پمپ کشاورزی در چین باستان
چینی ها واقعا تاریخ عجیب و شگفت آوری دارند. جمهوری خلق چین که در سالیان بسیار دور، از ملیت ها  و قومیت های متفاوتی تشکیل می شده، به استفاده از سیستم های پیچیده کشاورزی معروف هستند. دقیقا مشخص نیست که چه عاملی در ژن این چشم بادامی ها وجود دارد که این حجم از وقایع مختلف سر زده از آن ها را باعث شده است. تقریبا برای تمام موضوعات قابل مطرح در جهان، چین همواره آبستن ماجراهای مربوطه بوده است و پمپ صنعتی کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نبوده است. در میان کش و قوس های قومیتی و جنگ هایی که در آن سال ها در میان گروه های مختلف صورت می پذیرفته، مردمان چین باستان با طراحی یک سیستم انبارداری غذایی، به صورت گسترده به کار زراعت پرداخته بوده اند و با کمک گرفتن از پمپ کشاورزی، مواد غذایی گوناگونی را به عمل آوردند. با تمام این تفاسیر تنها یک کتاب قابل استناد از آنچه که انجام می دادند در دسترس است.
پمپ کشاورزی در هند
در روزگارانی که پیشینیان ما با هجرت از یک نقطه به نقطه ای دیگر امورات خود را می گذراندند، هند یکی از مقاصد انتخابی آن ها بوده است. مشاهدات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که در هند، عمدتا گندم، انبه، کنجد و جو عمل می آمده اما اینکه برای این کار از پمپ آب کشاورزی بهره ای برده می شده یا نه، دقیقا مطلبی ذکر نشده است. با این حال محصولات هندی به شدت باکیفیت بوده و خواهان زیادی در دنیا داشته است.


سیر تحول پمپ کشاورزی در تاریخ - مانا تهویه

همت و تلاش پیشینیان ما سرانجام جواب داد و آن ها به ساخت انواع پمپ کشاورزی، پمپ آب کشاورزی، پمپ صنعتی کشاورزی و پمپ کشاورزی نائل آمدند. در انتهای بررسی سیر تاریخی تحول پمپ های کشاورزی لازم است بار دیگر به شما مطالعه کنندگان عزیز یادآوری کنیم که مانا تهویه نقش جهان، مرجع رسمی فروش پمپ کشاورزی در ایران می باشد. این مجموعه، محصولات خریداری شده توسط شما را به سراسر ایران ارسال خواهد کرد. در ادامه مقاله راهنمای جامع انتخاب پمپ کشاورزی، گریزی مختصر و محدود هم به نحوه ساخت پمپ خواهیم زد و اطلاعات شما را بش از پیش افزایش خواهیم داد. اگر برای خرید پمپ کشاورزی مشکلی دارید، با ما تماس حاصل فرمایید.


پمپ آب اولیه چه شکلی بودند؟

تاریخچه و پیشینه پمپ آب
یک پمپ آب شاید به ظاهر یک دستگاه ساده به نظر برسد اما همین دستگاه های ساده، نزدیک به هزار سال درحال تولید و توسعه بوده است. پمپ های آب علی رغم کاربردهایشان، همه یک هدف را دنبال می کنند (افزایش فشار و انتقال آب) در این قسمت از مقاله ما قصد داریم نگاهی مختصر به تاریخچه ی پمپ بیاندازیم که نشان دهنده روند تکامل پمپ آب از یک ایده ساده تا ساخت پمپ های پیچیده می باشد. دو هزار سال قبل از میلاد، مصری ها وسیله ای به نام شادوف را برای افزایش فشار آب اختراع کردند. این وسیله شامل یک میله معلق به همراه یک سطل در یک طرف و یک وزنه در طرف دیگر بود. دویست سال قبل از میلاد یک مخترع و ریاضیدان یونانی، یک پمپ هوا اختراع کرد که این پمپ یک دریچه در پایین و یک منبع در بین آن ها و یک ردیف لوله در بالای آن ها داشت. این پمپ در واقع طرح اصلی پمپ های فعلی بود.
در همان سال ها پمپ پیچی ارشمیدسی توسط ارشمیدس، یکی از مخترعان وقت آن زمان طراحی شد که هنوز هم در کشورهای جهان دوم و سوم در حال استفاده برای پمپاژ مایعات و ذرات جامد است (البته این یک روش برای استفاده در زمین های کشاورزی است که در آنجا توان استفاده از پمپ های الکتریکی نیست). در سال یک هزار و چهار صد و هفتاد و پنج بر طبق گفته ها، یک سرباز برزیلی، اولین ماشینی که می توان آن را به عنوان یک پمپ گریز از مرکز معرفی کرد، اختراع کرد. این ماشین قادر به پمپاژ لجن بود که توسط یک مهندس ایتالیایی به نام فرانچسکو مارتینی در یک مقاله در دوره رنسانس معرفی گردید.
در سال یک هزار و پانصد و هشتاد و هشت یک مهندس ایتالیایی به نام  آگوستینو راملی در کتاب خود به نام  ماشین آلات متنوع و گوناگون آگوستینو راملی از تکنولوژی پمپ های پروانه ای صحبت کرد. که البته این کتاب شامل پمپ های دیگر و طراحی های آنان نیز بود. و در سال یک هزار و پانصد و نود و سه یک فرد فرانسوی تبار به اسم نیکولاس گرولیر ساختار پمپ های دنده ای را ارائه داد. در سال یک هزار و شش صد و شش، پاپنهیم یک مهندس آلمانی پمپ های دنده ای چرخشی دوتایی را اختراع کرد که هنوز هم برای موتور های روانکاوی استفاده می شود. این پمپ های دنده ای امکان توزیع آب را با استفاده از سوپاپ های روبروی هم که توسط راملی استفاده می شد، می داد. پاپنهیم، ماشین خود را به چرخ های پرتاب کننده آب که در جهت جریان آب رودخانه یا چشمه حرکت می کردند، مجهز ساخت. امپراتور فردیناند دوم در آن سال از این اختراع تقدیر کرد و به آن یک امتیاز داد.
مهمترین کاربرد آن در صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی، سیستم های اطفاء حریق و غیره می باشد. آبدهی و فشار مناسب مهمترین ویژگی هایی هستند که در هنگام خرید باید به آن دقت کرد. جنس بدنه و پروانه، کاربرد پمپ ، قدرت موتور، ابعاد پمپ و محل استفاده از آن همگی معیارهایی هستند که قیمت پمپ را تعیین می کند. بنابراین هنگام خرید باید کارایی هر کدام از پمپ های آب و ویژگی های آن را در نظر گرفت.


در سال یک هزار و شش صد و پنجاه اوتوو ون جورج پمپ پیستونی را اختراع کرد که در این پمپ از یک واشر چرمی برای جلوگیری از چکه کردن، بین سیلندر و پیستون استفاده می شد. در سال یک هزار و شش صد و هفتاد و پنج ساموئل مورلاند مخترع و ریاضیدان، در یک دانشگاه جاسوسی و دیپلمات انگلیسی، پمپ های بسته بندی شده ای را اختراع کرد که قادر به افزایش زیاد فشار آب نسبت به سایر پمپ ها بود. این پمپ های پیستونی دارای یک سیل چرمی بودند. پمپ مورلاند احتمالا اولین پمپی بود که تا آن زمان از یک میله پیستون و یک جعبه که درون سیلندر قرار داده شده بود، استفاده می کرد. در سال یک هزار و شش صد و هشتاد و هفت دنیس پاپین، مخترع فرانسوی، اولین پمپ سانتریفیوژ صحیح را اختراع کرد که با پره های مستقیم خود اقدام به مکش موضعی آب می کرد. پنجاه و یک سال بعد، علم مکانیک سیالات، اصل برنولی بیان می کند که افزایش سرعت سیال با کاهش فشار یا کاهش انرژی رابطه مستقیم دارد که این قانون به نام دانیل برنولی ریاضیدان سوئیسی، هلندی در کتابش به نام هیدرودینامیک ثبت گردید. این اصل در انواع مختلف جریان های فشار اعمال شد که از این اصل به عنوان معادله ی برنولی نیز یاد می کنند. در سال یک هزار و هفت صد و هشتاد و دو جیمز وات که قبل از این مخترع مکانیزم میل لنگ متصل به موتور بود، یک ماشین پیستونی نوسانی طراحی کرد که با پروانه های چرخشی خود انقلابی در کشف پورت های ورودی در یک محفظه جدا ایجاد کرد. در سال یک هزار و هفت صد و نود توماس سیمپسون بریتون، توانست قدرت بخار موتور های پمپاژ کننده آب، را به کنترل خود در آورد و شرکتی در لندن به نام سیمپسون و تامپسون تاسیس کند. در سال یک هزار و هشت صد و سی پمپ های پیچی مدرن توسط ریویلیان اختراع شد و پانزده سال بعد، هنری وورینگتون اولین موتوربخار پمپاژ کننده مستقیم را اختراع کرد.

پمپ آب تاریخی - مانا تهویه

پمپ کشاورزی قدیمی - مانا تهویه

وورینگتون بعدها پیشگام در طراحی پمپ برای تغذیه دیگ های بخار، خطوط لوله های نفتی و کاربردهای هیدروالکتریکی شد.در سال یک هزار و هشت و صد و پنجاه و یک، مخترع آمریکایی به نام جان آپولد منحنی پمپ آب سانتریفیوژ را ارائه داد و در همان سال جان جوین اولین پمپ سانتریفیوژ را اختراع کرد. این پمپ های اولیه در ابتدا برای مکش آب از زمین استفاده می شدند که هنوز هم در موزه های خانه پمپ قرار دارند. سرانجام در قرن نوزده جوین شروع به تولید پمپ در سایز های مختلف کرد که بتواند تمامی صنایع را تحت پوشش قراردهد. این پمپ ها از سایز های کوچک تا بزرگ موجود بودند. که سرانجام در سال یک هزار و نهصد و سی این شرکت قادر به تولید یک هزار مدل مختلف پمپ آب گردید. جاکوب ادسون در سال یک هزار و هشت و صد و پنجاه و نه توانست پمپ آب دیافراگمی را اختراع کرده و کمپانی ادسون را نیز در بوستون راه اندازی کند و سرانجام در سال یک هزار و نهصد و پنج پمپ آب سانتریفیوژ طبقاتی اختراع و تولید شد و همین طور در سال یک هزار و نهصد و بیست کمپانی وایکینگ اولین پمپ خانگی که از نفت برای سوخت خود استفاده می کرد، را اختراع کرد. و در سال یک هزار و نهصد و هشتاد و پنجاه و چهار پمپ آب جابجایی مثبت توسط شینکو جهت استفاده در کاربرد های کشاورزی اختراع شد وهمین طور در سال دو هزار و شش کارخانه سیمز، شروع به تولید بزرگترین پمپ کامپوزیت گریز از مرکز کرد، پروانه های عظیم این پمپ آب در برج خنک کننده ای در کمپانی تولید برق پورتو ریکو نصب گردید، این پمپ آب پنجاه اینچ قطر داشت و حدود دو هزار اسب بخار انرژی مصرف می کرد. و در نهایت در سال دو هزار و ده سیمز اولین پمپ کامپوزیتی ضد خوردگی را جهت خطوط دریایی ان سی ال را طراحی و تولید کرد.


بررسی تخصصی پمپ کشاورزی

با گذر از مقدمات ابتدایی، حال بیایید به سراغ اصل مطلب برویم. از اینجای مقاله به بعد، به صورت کاملا تخصصی فقط مطالب و مباحث مربوط به پمپ کشاورزی مطرح می شود. به نوعی می توان گفت راهنمای جامع انتخاب پمپ کشاورزی تازه از اینجا آغاز می شود. پس چنانچه مباحث بالا را حتی مطالعه نکرده باشید، چیز مهمی را از دست نداده اید؛ آن ها بیشتر در حکم یک سری اطلاعات اضافه به سازمان هستند و عمدتا برای علاقع مندان تدوین گشته اند. خواهشمندیم تا انتها همراه ما باشید و از ارزنده ترین نکات گفته شده گرته برداری کنید.
پمپ آب کشاورزی از مهمترین و بهترین لوازم لازم برای پمپاژ آب از مخزن آب به زمین های زراعی یا محل استفاده می باشد. در این نوشتار نحوه عملکرد پمپ آب کشاورزی، انواع آن، راهنمای انتخاب پمپ مناسب کشاورزی و مقایسه قیمت انواع پمپ آب کشاورزی به صورت دقیق بررسی خواهد شد. پمپ ‌ها در کشاورزی به ‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا آب را از منبع آب، که می‌تواند رودخانه، سد، چشمه و یا چاه آب باشد، از طریق لوله‌ها به محل استفاده یا محل ذخیره‌سازی، مانند مخزن آب یا سیستم آبیاری منتقل کنند. در ایران و خیلی دیگر از کشورها، به دلیل هزینه بالای برق و یا عدم دسترسی به آن در تمامی مناطق کشاورزی، کشاورزها استفاده از پمپ آب گازوئیلی را ترجیح می‌دهند. البته این مسئله به سرعت به سمت برقی شدن سیستم آبیاری پیش می رود. در دسته بندی کلی، پمپ کشاورزی یا برقی است و یا با نیروی محرکه از الکتروموتور های دیگر فعالیت می کند. پمپ آب کشاورزی برقی با اتصال مستقیم برق فعالیت می کند و نیازی به نصب الکترو موتور ندارد. البته خرید و نصب تابلو برق برای اکثر پمپ ها جهت تامین برق و محافظت از نوسانات توصیه می شود. پمپ‌های کشاورزی برقی، به چند دلیل، از جمله هزینه تعمیر و نگهداری پایین، پتانسیل بیشتر برای کنترل خودکار و از راه دور، توانایی استفاده از انرژی خورشیدی به‌ عنوان تنها منبع تغذیه، ترجیح داده می‌شوند که بدین معناست که موتور پمپ کشاورزی برقی می‌تواند در شرایط درست مناسب‌تر باشد. در هر زمانی، اصول انتخاب و عملکرد پمپ یکسان است. کارایی مقرون ‌به ‌صرفه به انتخاب شما در مدل پمپ و نگهداری صحیح شما بستگی دارد. ادامه مطالب به شما در خرید مناسب پمپ برای استفاده مورد نظر و همچنین اطلاع از انواع پمپ آب کشاورزی، کمک خواهد کرد. موارد زیر را به عنوان راهنمای خرید پمپ آب کشاورزی مطالعه کنید و چنانچه بازهم در رابطه با نوع پمپ مورد نیاز به اطمینان نرسیدید، با ما تماس گرفته تا با توجه به نیاز شما، بهترین پمپ آب را برای شما ارسال نماییم.

پمپ آب کشاورزی چگونه عمل می کند

در صنعت پمپ و بوستر پمپ، پمپ آب‌های کشاورزی در دسته قوی‌ترین و حرفه‌ای ‌ترین پمپ‌ها قرار دارند زیرا که باید میزان قابل ‌توجهی آب را با فشار بالا و در مسافت‌های نسبتا طولانی، منتقل کنند. به‌طور معمول سیالات عبوری از موتور پمپ آب کشاورزی دارای ریز جامدات نیز هستند. به خاطر این موارد، پمپ آب‌های کشاورزی باید باکیفیت و پردوام باشند تا در این شرایط سخت عملکرد خود را از دست ندهد. دو روش پمپاژ وجود دارد: پمپ‌های دینامیکی و پمپ‌های جابجایی مثبت. پمپ آب کشاورزی دینامیکی : پمپ‌های دینامیکی عموما کارایی و انعطاف‌ پذیری بهتری دارند و برای کارهای بزرگ پمپاژ، مانند آبیاری جریب وسیع مناسب هستند. یک پمپ دینامیکی از مجموعه‌ای از تیغه‌های چرخان به نام پروانه برای افزایش یا کاهش فشار در تمام سیستم استفاده می‌کند. با چرخش تیغه‌های ساخته ‌شده مخصوص در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف عقربه ساعت، می‌توان جریان سیالات را تغییر داد، درنتیجه فشار آن مایع تغییرمی‌یابد. این نوع پمپ به دلیل قدرت بالایشان به‌عنوان موتور پمپ آب کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ آب کشاورزی معمولی : تیغه‌های مخصوص به آن اجازه می‌دهد تا جریان هوای اطراف را تغییر داده و آن را در جهت خاصی قرار دهد. پمپ‌های جابجایی مثبت با تغییر میزان فشار در یک سیستم بسته کار می‌کنند. با کاهش حجم، فشار افزایش می‌یابد. با افزایش حجم، فشار کاهش می‌یابد. این تغییرات فشار باعث مکش مایع به سیستم می‌شود، سپس در جهت موردنظر خارج می‌شود. برای نشان دادن این مفهوم، یک بطری پلاستیکی باز را در نظر بگیرید، زیر آب نگه‌ داشته تا فشرده شود و از حجم آن کاسته شود. با آزاد شدن فشار بر روی بطری، حجم آن افزایش می‌یابد، فشار را کاهش می‌دهد و باعث مکش آب به داخل بطری می‌شود. سپس درب بطری را می‌گذارند و آن را از آب خارج می‌کنند. بطری مهر و موم‌ شده فشرده می‌شود، حجم آن کاهش می‌یابد و فشار روی محتوای آن افزایش می‌یابد. با باز شدن درب این فشار آزاد می‌شود و باعث می‌شود آب از دهانه بطری خارج شود.
پمپ آب چگونه کار می کند؟
این دستگاه توان مورد نیاز خود را از یک منبع خارجی دریافت می کند. این منبع تامین انرژی که برای انتقال قدرت به سیال از آن استفاده می شود موتور های مختلف مانند انواع موتورهای برقی و موتورهای درون سوز باشد. پمپ نیرویی که از منبع خود دریافت کرده است را به مایعی که از آن عبور می‌کند منتقل می‌کند. در نتیجه سیال هنگام خروج از پمپ فشار و سرعت بیشتری دارد. بنابراین می توان گفت کاربرد اصلی پمپ ها برای جابجایی سیال و افزایش فشار از یک نقطه به نقطه دیگر است.


واحد اندازه گیری انواع پمپ کشاورزی

برای این که بتوان پمپ های آب کشاورزی و صنعتی را به درستی شناخت و با کارکرد آن آشنا شد؛ باید درباره واحد های اندازه گیری این تجهیزات، شناخت و آگاهی لازم را به دست آورد. از جمله:
دبی یا آبدهی : مقدار معین مایع یا سیال است که در واحد مشخص از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شود. این واحد بر اساس لیتر بر ثانیه، لیتر بر متر مکعب، لیتر بر ثانیه مترمکعب یا لیتر بر دقیقه محاسبه می شود. همچنین میزان دبی یا آبدهی پمپ به وسیله علامت کیو لاتین نشان داده می شود.
راندمان یا بازدهی : هر گاه توان خروجی یک پمپ، بر توان مصرفی آن تقسیم می‌شود مقدار به دست آمده بازدهی یک پمپ را مشخص می کند. هر چه درصد هدر رفت توان مصرفی یک پمپ بیشتر باشد راندمان آن کمتر است. به طور کلی راندمان یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که کیفیت پمپ و نحوه چگونگی مصرف انرژی را بیان می کند.
هد : هد در واقع تعیین کننده ارتفاعی است که پمپ قادر است سیال را تحت فشار تا سطح معینی بالا ببرد. در واقع همانطور که از کلمه هد لاتین مشخص است این واژه به معنای ارتفاع و به اختلاف سطح سیال اشاره می کند. میزان ارتفاع پمپاژ در هر پمپ بر اساس سرعت چرخش موتور پمپ و قطر پروانه محاسبه می گردد.
توان مصرفی : توان مصرفی به ویژگی هایی نظیر اصطکاک مایع سیال با لوله، توان خروجی پمپ، افت های هیدرولیکی و غیره بستگی دارد. این مقدار معمولا کمتر از عدد یک است و با درصد نمایش داده می‌شود. بنابراین توان مصرفی میزان توان وارد شده به پمپ به وسیله موتور جهت انتقال سیال می باشد.
فشار : به میزان فشار وارد شده بر روی واحد سطح زمین فشار پمپ می گویند. این مقدار از حاصل ضرب ارتفاع پمپاژ در وزن مایع پمپاژ شونده به دست می آید. واحد اندازه گیری فشار پمپ آب کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.
توان خروجی : توان خروجی به عامل های مختلفی از جمله دبی، ارتفاع و وزن سیال بستگی دارد. در واقع میزان انرژی وارد شده به سیال که توسط قدرت پمپ اعمال می شود توان خروجی آن پمپ نامیده می شود.


عوامل موثر در انتخاب پمپ آب کشاورزی

توان: میزان نیرویی که برای انجام کار مورد نظرتان نیاز دارید که برحسب اسب بخار (HP) یا کیلووات (KW) محاسبه می شود.
حداکثر دبی: میزان آبدهی که نیاز دارید تا سیستم آبرسانی شما به درستی کار کند که برحسب لیتر بر دقیقه (L/min) و یا مترمکعب بر ساعت (M۳/H) محاسبه می گردد.
حداکثر ارتفاع: حداکثر میزان مسافت و یا ارتفاعی که نیاز دارید پمپ سیال را پمپاژ کند که برحسب متر (M) محاسبه می شود.
قطر خروجی لوله: به اندازه قطر لوله خروجی پمپ می گویند که معمولا برحسب اینچ (Inch) بوده و با میزان آبدهی رابطه مستقیم دارد.
مشخصات الکتریکی: بطور معمول پمپهای صنعتی و کشاورزی سه فاز هستند و با ولتاژ ۳۸۰ولت کار میکنند اما در توان های پایین پمپ تکفاز هم طراحی و تولید می شود.


مانا تهویه
معمولا پمپ کشاورزی از انواع طبقاتی و شناور برای چاه آب می باشد و قیمت این پمپ های حدودا از ده میلیون تومان شروع و تا هشتاد میلیون تومان در بازار موجودا است. البته برای چاه های عمیق با زمین های زراعی باید پمپ هایی با قیمت حتی سیصد میلیون تومان نیز خریداری شود. البته شمایی که می خواهید سیستم آبرسانی یک مزرعه را راه اندازی کنید، دو حالت ممکن است پیش آید؛ یکی این که برق دارید و می توانید به راحتی با خرید پمپ، الکتروموتور و یک تابلو برق مناسب همراه با لوله کشی مزارع، آب را از چاه یا رودخانه، به مزارع هدایت کنید. دوما شرایطی است که دسترسی به برق ندارید، در این حالت شما برای ایجاد نیروی مکانیکی جهت راه اندازی پمپ، به یک موتور دیزل گازوئیلی یا بنزینی نیاز خواهید داشت که قیمت آنها بستگی به نوع موتور از بیست میلیون تومان، تا پانصد میلیون تومان متغیر خواهد بود.

با توجه به جداول مشخصات فنی پمپ های کشاورزی معرفی شده در مانا تهویه، شما باید مقدار آب مورد نیاز خود را بر حسب متر مکعب بر ساعت، مشخص کنید. این عدد میزان آبدهی پمپ است که محور افقی جدول فوق می باشد. از عدد مورد نظر یک خط عمودی رسم کنید تا محور را قطع کند. سپس از نقطه اتصال یک خط افقی رسم کرده و میزان هد پمپ را بدست آورید. به عنوان مثال اگر آبدهی دویست متر مکعب در ساعت را انتخاب کنید، بهترین پمپ آب برای شما پمپی است که هد ۳۰ متری داشته باشد. با این اطلاعات می توانید بهترین پمپ آب کشاورزی و یا پمپ مناسب هر فعالیت دیگری را انتخاب و خریداری کنید. البته تیم فروش ما، شما را در انتخاب بهترین پمپ کشاورزی، همراهی خواهد کرد. تنها کافی است با نمایندگی های فروش ما تماس گرفته، اطلاعات میزان آبدهی، مساحت زمینهای تحت آبیاری، میزان آب مخزن چاه یا منبع آب مورد نظر و تعداد فصل های آبیاری را در اختیار متخصصان فروش قرار داده تا بهترین پمپ را به شما معرفی کنند. محاسبه میزان نیروی برق مورد نیاز برای پمپ انتخاب شده: Han = ساعت کارکرد پمپ در سال، Pump = توان پمپ بر حسب وات، LHV = ارزش حرارتی پایین نفت گاز، Can = مصارف سالانه نفت گاز ، motorη = راندمان موتور دیزلی توان لازم برای عملکرد یک پمپ به این موارد بستگی دارد: مجموعه ارتفاع رانشی (هد)، آبدهی این رابطه می تواند این مراحل را تکمیل کند: H = توان لازم بر حسب وات، Q = میزان آبدهی چاه بر حسب لیتر بر ثانیه، pumpη = راندمان محرکه پمپ، H = هد مورد نیاز بر حسب متر


انواع پمپ کشاورزی

بیشتر مشتریان دغدغه دیدن انواع پمپ های مناسب برای کشاورزی را دارند. در نتیجه برای کمک به تصمیم گیری صحیح و مشاهده انواع پمپ های مناسب برای آبیاری و تکمیل سیستم آبرسانی کشاورزی، راهنمای زیر را آماده کرده ایم. در این راهنما انواع پمپ مناسب را با توجه به میزان آبدهی و فشار آب، برای شما آماده کرده اییم. پمپ ها را به ترتیب از آبدهی کمتر با قیمت پایین، به آبدهی بیشتر با قیمت بالا، دسته بندی کرده ایم. در نتیجه اگر زمین های کشاورزی شما کمتر از ۳ هکتار می باشد، لازم نیست هزینه های هنگفتی برای خرید پمپ های غول پیکر کنید. برای سهولت در انتخاب پمپ و دسته بندی قابل درک تر، پمپ های کشاورزی را در دو دسته تقسیم بندی کرده ایم که کاملا به شرایط برداشت آب از منبع مورد نظر بستگی دارد. دسته اول: پمپ های مناسب برای شرایط برداشت آب از رودخانه، برکه یا مسیر توزیع آب سد، دسته دوم: پمپ های مناسب برای شرایط برداشت آب از منابع زیرزمینی و چاه های آب نکته ایی که باید به آن دقت کنید این است که انواع پمپ های کشاورزی و تجهیزات آبرسانی کشاورزی، نیاز به توزیع و کنترل نیرو از طریق تابلو برق هستند. پس فراموش نکنید که چه تجهیزات پمپ و چه بوستر پمپ در کشاورزی، نیازمند نصب تابلو برق هستند.
حال که با اصطلاحات لازمه آشنا شده اید، ما کار را ساده تر می کنیم و یک راهنمای بسیار ساده برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی، صنعتی و کشاورزی در اختیار شما قرار می دهیم و دقیقا پمپ مورد نظر را در مدل های مختلف، با مشخصات کامل معرفی می کنیم. از صفحه محصولات مانا تهویه، نوع پمپ مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا انواع مدل های مناسب را مشاهده نمایید.
پمپ های آب کشاورزی از نظر سوخت پمپ به دو دسته بنزینی و برقی تقسیم میشوند اما از نظر انواع پمپ میتوانیم گزینه های زیر را در نظر بگیریم: پمپ آب کشاورزی گریز از مرکز، پمپ های توربینی کشاورزی، پمپ های شناور کشاورزی، پمپ های فشاری قوی مخصوص آبیاری نکته : پمپ های کشاورزی گریز از مرکز و فشار قوی در دو نوع سانتریفیوژ و کف کش و لجن کش تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

کاربرد پمپ آب کشاورزی و صنعتی

سیستم های آبیاری
کارگاه‌ها و صنایع
زمین های کشاورزی و باغبانی
استخرها و حوضچه‌ های آب
کاربری هایی که نیاز به دبی بالا دارد

راهنمای انتخاب پمپ کشاورزی - مانا تهویه

اجزای اصلی پمپ آب

الکتروموتور : شامل بخش الکتریکی پمپ آب
کوپلینگ : متصل کننده الکتروموتور به شفت پمپ محفظه
یاتاقان : محل قرارگیری بلبرینگ ها مکانیکال
سیل : آب بندی پمپ و جداکننده سیال از سایر بخش ها
پروانه : بسته به کاربری انواع بسیار متنوعی دارد


پمپ کشاورزی - مانا تهویه

بر اساس نحوه نصب : از دیدگاه نصب نیز، دو نوع نصب پمپاژ آب وجود دارد: پمپ‌های سطحی و پمپ‌های زیر آب پمپ آب کشاورزی سطحی : پمپ‌های سطحی: این نوع پمپ‌ها روی زمین بالاتر از سطح آب مانند دیواره سد نصب می‌شوند. پمپ آب را از منبع آب می‌گیرد و سپس آب را به نقطه ذخیره یا استفاده می‌رساند. پمپ آب کشاورزی زیر آب پمپ‌های زیر آب: این نوع پمپ در زیر سطح آب منبع نصب می‌شود، مانند سد یا سوراخ و آب را مستقیما از منبع به نقطه ذخیره یا استفاده می‌رساند. در انواع پمپ آب کشاورزی هر دوی این شیوه‌های نصب را می توان مورد استفاده قرار داد. بر اساس نحوه عملکرد انواع پمپ آب کشاورزی برای استفاده در شرایط مختلف وجود دارند که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
حداکثر فاصله بین پمپ سطح و منبع آب آن محدودیت دارد: کشیدن آب به سمت بالا برای پمپ دشوارتر از کشیدن فشار آب توسط پمپ در سربالایی است. حد عملیاتی لیفت مکش حدود بیست و پنج فوت هفت ممیز شصت و دو صدم متر است اما تولیدکنندگان پمپ باید برای هر مدل پمپ، رقم حد ماکزیمم مکش ارائه دهند. این محدودیت باید در هنگام طراحی سیستم پمپاژ آب خورشیدی مورد توجه قرار گیرد. پمپ‌هایی که در معرض عناصر هستند باید محافظت بیشتری شوند. این امر بیشتر به پمپ‌های نصب ‌شده در رودخانه‌ها یا سدها اعمال می‌شود، نه به پمپ‌های سوراخ‌دار. ازآنجا که این نوع پمپ‌ها معمولا روی زمین نصب می‌شوند، می‌توان از آن به‌ راحتی با نصب یک پناهگاه محافظت کرد. محافظت از پمپ شناور ممکن است چالش ‌برانگیزتر باشد. زیرا این مواد در آب قرار دارند، معمولا در وسط منبع که عمیق‌ترین جای آب است. برخی از تولیدکنندگان پانتون های شناور تهیه می‌کنند که برای محافظت از پمپ‌های زیر آب در این شرایط طراحی‌ شده‌اند که می‌توانید در راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی در نظر بگیرید.


پمپ‌ آب کشاورزی گریز از مرکز سطحی

پمپ‌های گریز از مرکز در سطح زمین معمولا با منابع آب سطحی یا منابع آب زیرزمینی کم‌ عمق استفاده می‌شوند. همچنین از آن‌ها به‌عنوان تقویت‌ کننده پمپ در خطوط لوله آبیاری استفاده می‌شود. قبل از اینکه بتوانند کار کنند، باید آن‌ها را با آب پرکنید یا "بتونه‌کاری" کنند. خط مکش و پمپ باید پر از آب و فاقد هوا باشد، بنابراین اتصالات و بخصوص اتصالات ضد هوای لوله مکش در پمپ آب کشاورزی مهم هستند. قیمت پمپ آب کشاورزی در این مدل نسبتاً پایین و مقرون به صرفه است. پمپ‌های سانتریفیوژ برای عملکرد افقی یا عمودی طراحی ‌شده‌اند. افقی یا عمودی به جهت موتور و شافت محرک اشاره دارد، نه به پروانه. پمپ‌های سانتریفیوژ افقی متداول‌ترین روش برای آبیاری هستند. آن‌ها معمولاً هزینه کمتری دارند، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و نصب و بازرسی یا سرویس آن‌ها از انواع دیگر آسان‌تر است. از پمپ‌های سانتریفوژ افقی کمتر در آبیاری کشاورزی استفاده می شود چراکه قدرت زیادی برای پمپاژ آب ندارند، اما می توانید برای موارد آبیاری سبک از آنها استفاده نمایید. پمپ‌های سانتریفیوژ عمودی می‌توانند روی چیز دیگری نصب یا سوار شوند بنابراین ورودی و پروانه همیشه در زیر آب هستند. آماده‌سازی پمپ در این مورد غیرضروری است و آن را برای کاربردهای شناور مفید می‌کند. ویژگی خودآزمایی در مناطقی که قطعی برق مکرر دارند یا در محورهای مرکزی که راه‌اندازی مجدد خودکار برق در دسترس نیست، مفید است. بااین‌حال، تعمیر و نگهداری بیشتر ممکن است لازم باشد، زیرا یاتاقان‌ها دائما زیر آب هستند. این پمپ‌ها معمولا در چاه‌های عمیق‌تر نصب می‌شوند و در میان انواع پمپ آب کشاورزی گریز از مرکز قیمت بالاتری دارد.


پمپ کشاورزی بی صدا

پمپ آب بی صدا تنها یک واژه غلط و عوام فریبانه برای تبلیغات بوده و امروزه این واژه به اشتباه در میان افراد موسوم شده است؛ باید بدانید که تمامی پمپ هایی که در بازار ایران وجود دارند تولید صدا می کنند ولی این صدا بسته به نوع پمپ و برند آن میتواند متفاوت باشد ، اما در کل از میان مدلهای پمپ آب خانگی ذکر شده در بالا پمپ بشقابی از همه صدای کمتری تولید می کند. (بعنوان مثال پمپ بشقابی پنتاکس نسبت به سایر مدلهای آن دارای صدای بسیار کمتری است) پس بهتر است قبل از خرید پمپ کشاورزی بی صدا به خوبی در مورد این محصول از مارجع اصلی فروش مثل مانا تهویه تحقیق کنید.


پمپ کفکش کشاورزی

پمپ کفکش از دسته پمپ های سانتریفیوژ مستغرق بوده که برای انتقال سیال از کف چاه ها، استخر ها، تانکر ها و ... به سطح، مورد استفاده قرار می گیرد. موتور به کار رفته در پمپ های کفکش دارای کلاس حفاظتی IP۶۸ بوده و می توانند در سیال به صورت کامل غوطه ور گردند. این پمپ ها در دو نوع سه فاز سیصد و هشتاد ولت و تک فاز دویست و بیست ولت ارائه می گردند که پمپ های تک فاز برای مصارف خانگی و پمپ های سه فاز برای مصارف کشاورزی و صنعتی طراحی شده اند. در استفاده از پمپ های کفکش به این نکته توجه کنید که پمپ های کفکش نباید خشک کار کنند و حتما باید در داخل سیال استارت شوند در غیر این صورت موتور آن ها می سوزد. این پمپ ها با بدنه ای از جنس استنلس استیل، چدن یا آلومینیوم و پروانه ای از جنس برنج، چدن و یا استیل عرضه می شوند که متناسب با شرایط کاری می توان از گزینه سازگارتر استفاده نمود. برای مثال در مکان هایی که آب شور باشد کفکش استیل مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ کشاورزی کفکش کاربردهای دیگری هم دارد که در مطلبی مجزا در مورد آن توضیح خواهیم داد.

پمپ‌ آب کشاورزی توربینی

پمپ توربین شامل سه قسمت اصلی است: مجموعه هد پمپ که موتور را پشتیبانی می‌کند، معمولا از چدن است و روی پایه نصب می‌شود. شاقت و ستون و مونتاژ کاسه پمپ. شاقت روی پمپ توربین ممکن است روغن‌کاری شده با آب یا روغن باشد، اما برای تأمین آب خانگی باید از پمپ روغن‌کاری شده با آب استفاده شود. اطمینان از اینکه چاه مستقیم و ستون پمپ به‌صورت عمودی تراز شده در نصب پمپ آب کشاورزی توربینی مهم است. نباید به پوشش چاه دست بزند. در صورت لمس شدن پوشش چاه، لرزش می‌تواند سوراخ‌هایی را در پوشش ایجاد کند و همچنین ممکن است باعث سایش بیش ‌از حد تحمل موتور پمپ آب کشاورزی شود. یک فونداسیون بتنی که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند محکم مجموعه سر را محکم کند، به نصب و حفاظت آن کمک می‌کند. قیمت پمپ آب کشاورزی توربینی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
این نوع پمپ نیز یکی دیگر از پمپ آب کشاورزی بشمار می رود که امروزه در بسیاری از مزارغ و باغ و زمین های زراعی و همچنین کاربردهای صنعتی بکار می رود. این پمپ قابلیت این را دارد که از چاه، آبگیر، کانال و روخانه ها عملیات آبرسانی را به خوبی انجام دهد . فشار بالای کاری این دسته از پمپ ها، مقاومت و طول عمر بالای شافت و همین طور تامین آب لازم در دور بالای این پمپ ها مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است . مزایای استفاده از آن عبارتند از : همانند پمپ های خانگی هزینه های سرویس آن پایین می باشد، قابلیت پمپاژ اجرام ریزی که به پمپ نفوذ می کند، نیاز نداشتن به هیچ گونه روغن کاری گریس و روغن و …. به دلیل حذف بلبرینگ در این نوع پمپ آب کشاورزی، این پمپ ها همچنین هوا نمیکشند و نیاز به هواگیری ندارند، قابلیت ارتقا دو پمپ از ۴۲۰ تا ۱۷۶۰ rpm
در خصوص معایب پمپ آب کشاورزی مدل توربینی می توان گزینه های زیر را در نظر قرار داد جابجا کردن این پمپ ها جهت سرویس دوره ای نیاز به انرژی زیادی دارد، پمپ آبهای توربینی همیشه دور از چشم می باشد و بررسی روزانه و یا هفتگی آنها امکان پذیر نیست. قطعات این پمپ ها کمیاب تر از پمپهایی مثل مدل سانتریفیوژ می باشند.


پمپ آب کشاورزی شناور

در این مدل، پمپ بالای موتور است و آب از طریق صفحه‌ای بین پمپ و موتور وارد پمپ می‌شود. از آنجا که قطر موتورهای زیر آب کمتر است، بازده کمتری نسبت به پمپ‌های توربین گریز از مرکز یا چاه عمیق دارند. اگر گردش آب در کنار موتور محدود یا ناکافی باشد ممکن است موتور بیش‌ ازحد گرم شود یا حتی بسوزد. طول لوله بالابر بایدبه‌اندازه‌ای باشد که مونتاژ کاسه و موتور را همیشه غوطه‌ور نگه دارد. همچنین، محفظه چاه باید به ‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند آب از موتور عبور کند. پمپ‌های زیر آب که برای آبیاری استفاده می‌شوند باید دارای برق الکتریکی سه فاز باشند و سیم‌کشی از پمپ به سطح باید ضد آب باشد و تمام اتصالات آن مهر و موم‌ شده باشد. در راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی خود باید در نظر داشته باشید که رعدوبرق دلیل اصلی خرابی پمپ زیر آب است، بنابراین محافظت باید به جعبه کنترل وارد شود. پس اگر زمین شما در منطقه‌ای طوفانی و بارانی شدید قرار دارد، این پمپ مناسب نیست. بوسترپمپ‌های شناور مخصوصی طراحی ‌شده که می‌توانند به‌ صورت افقی در یک خط لوله نصب شوند و اگر در نزدیکی یک مکان مسکونی استفاده شوند، لازم نیست نگران سروصدا باشید. استفاده دیگر از شناورها به‌عنوان تقویت‌کننده در خط مکش پمپ‌های گریز از مرکز است که ممکن است سطح آب بسیار زیاد باشد. در لیست قیمت پمپ آب کشاورزی، این پمپ در رده قیمت میانی قرار دارد. نحوه عملکرد پمپ شناور بر اساس فناوری پمپ گریز از مرکز (سانتریفیوژ) می‌باشد که بدین معنی است که انرژی اصلی مکانیکی این پمپ‌ها از چرخش یک یا چند پروانه که در داخل موتور کار گذاشته‌شده، تأمین می‌شود. پمپ‌های شناور برقی، درواقع پمپ‌های چندلایه‌ای گریز از مرکز هستند که در موقعیت عمودی کار گذاشته می‌شوند. سرعت مایعات ورودی، در ابتدا توسط حرکت پروانه تسریع می‌شوند و سپس انرژی پویایی خود را در پخش‌کننده از دست می‌دهند و در اینجاست که تبدیل انرژی جنبشی به فشار انجام صورت می‌گیرد. این سیستم اصلی عملکرد پمپ‌های محوری و ترکیبی است؛ اما در پمپ‌های HSP، موتور الکتریکی نیست و به‌جای آن‌یک موتور هیدرولیکی قرار دارد که ممکن است یا سیکل بسته باشد (سیال خروجی نهایی جدا از سیال در حال چرخش می‌باشد) یا سیکل باز باشد (سیال خروجی با سیال در حال چرخش مخلوط می‌شود).
پمپ های شناور مدرنیزه ترین نوع پمپ های آبی هستند که با عنوان پمپ چاهی شناخته می شوند. در این مدل پمپ آب الکتروموتور با پمپ کوپل شده ازت و به صورت شناور در چاه ها آویز می شوند. این پمپ ها به صورت طبقاتی هستند و ارتفاع آن را تعداد طبقات پمپ تعیین می کنند. مزایای پمپهای آب کشاورزی شناور عبارتند از : راندمان عالی و فشار قوی پمپ شناور، نیازی به هواگیری ندارد و در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می شود.


پمپ کشاورزی لجن کش

پمپ های لجن کش همانند پمپ های کفکش در دسته پمپ های سانتریفیوژ مستغرق قرار می گیرند و مکانیزمی مشابه آن ها دارند با این تفاوت که می توانند سیالات همراه با مقدار زیادی ناخالصی مانند شن، املاح، فیبر و ... را منتقل کنند. این پمپ ها دارای الکتروموتوری با کلاس حفاظتی IP۶۸ می باشند که بسته به غلظت سیال از هفتصد و پنجاه تا سه هزار دور در دقیقه امکان تغییر دارند. پمپ های لجن کش جهت انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی، انتقال لجن حاوی مواد ساینده یا خورنده، مصارف کشاورزی، انتقال و پمپاژ در خمیر کاغذ و ... مورد استفاده قرار می گیرند. بدنه این پمپ ها بسته به نیاز مشتری از استیل، برنز و چدن ساخته می شود.
پمپ های آب لجن کش با هدف انتقال و پمپاژ آب یا سایر سیالات در اعماق آب قرار داده می شود. همانطور که از نام این پمپ مشخص است از این دستگاه برای انتقال مواد زائد سیال مانند لجن و یا سیالاتی که ویسکوزیته بالایی دارند استفاده می‌شود. بنابراین این مدل برای حوضچه ها، استخرها و انواع مخزن های بزرگ که قابلیت رسوب و لجن را دارا می باشند کاربرد دارد. بدنه این پمپ ها با آلیاژ آلومینیوم و پروانه آن از چدن ساخته می شود.


پمپ کشاورزی شناور

پمپ شناور که با نام های پمپ شناور چاه عمیق یا پمپ شناور کشاورزی شناخته می شوند از دسته پمپ های سانتریفیوژ مستغرق می باشد که جهت پمپاژ آب از چاه ها کاربرد دارد. جنس بدنه این پمپ ها از استیل، چدن، برنج و برنز می باشد و به دو صورت تک فاز و سه فاز عرضه می شود. از آنجا که پمپ های شناور باید بطور کامل در آب قرار گیرند، کاملا ضد آب طراحی می شوند و بسته به نیاز کاربر به دو صورت عمودی و افقی قابل نصب می باشند. برای مثال این تجهیز در شرایطی که ارتفاع مکان قرارگیری پمپ محدود باشد بصورت افقی نصب می گردد. این پمپ ها جهت پمپاژ آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق، اطفاء حریق، تقویت و افزایش فشار آب زمین های کشاورزی و باغات، سیستم آبرسانی مسکونی، آبنما و فواره ها، تاسیسات تصفیه خانه و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
ویژگی های پمپ شناور کشاورزی : به هواگیری نیاز ندارد، راندمان بالایی دارند، کاملا ضد آب هستند، سبک، راحت و قابل حمل هستند، کارکردی بدون صدا دارند. نوعی پمپ الکتریکی است که از زیرمجموعه پمپ های سانتریفیوژ روزی می باشد. موتور الکتریکی و پمپ دو قسمت اصلی پمپ های آب شناور را تشکیل می دهد. همان طور که از نام این پمپ ها مشخص است به صورت غرق شده درون آب و یا به اصطلاح شناور مورد استفاده قرار می گیرد. از این مدل در مصارف آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و غیره برای انتقال و پمپاژ آب بهره می‌برند. پمپ شناور در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شود. جنس بدنه اصلی و پروانه این پمپ معمولا از جنس استیل می باشد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پمپهای شناور ابعاد آن می‌باشد که از اندازه چهار تا دوازده اینچ و همچنین ارتفاع چهار صد متر برخوردار هستند. از مدل تک فاز برای چاه های نه چندان عمیق استفاده می شود.


پمپ های کشاورزی - مانا تهویه

از دیگر تجهیزاتی که در دسته بندی پمپ های کشاورزی و باغبانی قرار می گیرند موتور پمپ ها می باشند که برای انتقال سیالات مخصوصا آب کاربرد دارند. آن ها از دو قسمت موتور و پمپ تشکیل شده اند که توسط شاسی به یکدیگر کوپله شده و به راحتی قابل حمل می باشند. طرز کار موتور پمپ ها به این صورت است که با سوختن بنزین یا گازوئیل سیلندر ها به حرکت در آمده سپس شفت شروع به چرخش می کند. با چرخش شفت پروانه متصل به آن نیز به گردش درمی آید و فشار مورد نیاز در پمپ ایجاد می شود و آب با فشار از آن خارج می گردد. موتور پمپ ها از لحاظ سوخت مصرفی به سه دسته بنزینی ، دیزلی و نفتی تقسیم می شوند. موتور پمپ بنزینی به دلیل ضریب تراکم کمتری که نسبت به موتور های دیزلی دارند طول عمر بیشتری دارند و به راحتی در هوای سرد روشن می شوند. سوخت موتور پمپ های دیزلی ، گازوئیل می باشد و به دلیل اشتعال پذیری پایین تر نسبت به بنزین دارای خطر کمتری هستند و توانایی این را دارند تا به طور مداوم روشن باشند. در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد موتور پمپ ها کاربرد دارند. به طور مثال برای پمپاژ آب در مزارع کشاورزی که اغلب دسترسی به برق وجود ندارد از این پمپ ها استفاده می شود. در فروشگاه اینترنتی مانا تهویه انواع پمپ های کشاورزی و باغبانی از جمله پمپ های کفکش، پمپ های لجن کش، پمپ های شناور، موتور پمپ های بنزینی و ... با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می شوند. همانطور که در بالا اشاره شد پمپ های کشاورزی و باغبانی انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن ها برای استفاده در شرایط مختلف کاربرد دارند برای آنکه یک انتخاب دقیق و متناسب با نیازتان داشته باشید می توانید با کارشناسان ما جهت مشاوره با شماره تلفن در ارتباط باشید و برای اطلاع از آدرس و سایر مشخصات فروشگاه به صفحه تماس با ما مراجعه کنید


پمپ آب کشاورزی گریز از مرکزی

این پمپ ها همانند پمپ آب خانگی به صورت افقی در محیط نصب می شوند و از دسته پمپ های سانتریفیوژ هستند . این نوع پمپ در محیط و روی زمین نصب میشوند و دقیقا همانند پمپ آب خانگی عمل می کنند. نوعی وسیله مکانیکی که برای انتقال انواع سیالات از آن استفاده می‌شود با نام پمپ آب یا تلمبه شناخته می شود. این وسیله با جابجایی مایعات در ارتفاع بالاتر و یا پایین تر سبب انتقال آن می گردد. پمپ ها انواع مختلفی دارند. بر اساس جنس، مدل و کارایی و همچنین منبع تامین انرژی به گروه های مختلفی تقسیم می‌شود.
گروه مانا تهویه نقش جهان ارائه دهنده کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی شامل انواع پمپ، الکتروموتور، تابلو برق، بوستر پمپ و دیگر تجهیزات مرتبط با بخش آبرسانی. گستره مشتریان مانا تهویه نقش جهان : کشاورزان، کارخانجات صنعتی، شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، انبوه سازان مسکن و دیگر صنایع مرتبط با بخش انتقال آب و سیالات. پمپ؛ وسیله ایی است که نقطه عطفی بسیار مهم در زندگی بشر ایجاد کرده است. قطعا برای مصرف خانگی آب، کسی به چشمه نمی رود! برای تهیه آب کشاورزی کسی حوضچه نمی زند و برای انتقال آب کسی از تانکرهای آب استفاده نمی کند! پمپ؛ همان دستگاهی به ظاهر عادی اما در باطن وسیله ایی است که کیفیت زندگی آدمیزاد را صد برابر ارتقا داده است. در ادامه هر آنچه باید در رابطه با پمپ بدانید، از جمله انواع پمپ، نحوه عملکرد و استفاده از پمپ را به صورت کامل ارائه داده و شما را برای خرید بهترین پمپ راهنمایی می کنیم. پمپ وسیله‌ای است که سیالات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب‌ها را با عملکرد مکانیکی حرکت می‌دهد و معمولا انرژی الکتریکی را به انرژی هیدرولیکی یا مکانیکی تبدیل می‌کند. پمپ‌ها با استفاده از مکانیزم رفت و برگشتی یا چرخشی کار می‌کنند و برای پمپاژ سیالات، انرژی مصرف می‌کنند. این انرژی می تواند برق در پمپ های برقی و یا سوخت گازوئیل و بنزین در پمپ های دیزلی باشد. پمپ‌ها از طریق بسیاری از منابع انرژی، از جمله عملکرد دستی، برق، موتورها با سوخت فسیلی یا نیروی باد کار می‌کنند و در اندازه‌های کوچک در مصارف خانگی، و بزرگ در مصارف کشاورزی و صنعتی وجود دارند.

محصولات مشابه

پمپ افقی NDROO مدل HQX
مقایسه
پمپ کف کش WDROO مدل WUP
مقایسه
پمپ استخر KDROO
مقایسه
پمپ افقی HDROO مدل HYP
مقایسه
پمپ افقی HDROO مدل HJ
مقایسه
پمپ افقی NDROO مدل HSC
مقایسه
پمپ کف کش SDROO مدل SXB
مقایسه
پمپ افقی NDROO مدل HZ
مقایسه

پمپ کشاورزی سانتریفیوژ

پمپ های آب کشاورزی و خانگی سانتریفیوژ همانطور که اشاره شده در محیط نصب می شوند و از طریق مکش آب جاری لوله کشی شده پمپاژ می کند . ابتدا پمپ با عمل مکش آب جاری لوله کشی شده را به داخل پمپ می کشد. سپس توسط پروانه هایی که مکش را انجام می دهد آب را به محیط بسته انتقال می دهد. فشرده شدن آن با محاسبات دقیق و افزایش تراکم فشار اب کاریست که سیستم پمپ آب با آب موجود انجا می دهد. در نهایت آب را با فشار قوی و محاسبه شده پیرو اسب بخار به محیط ارائه می کند.
مزایای پمپ های آب کشاورزی سانتریفیوژ : پمپ های کشاورزی از نوع گریز از مرکز یا همان سانتریفیوژ به دلایلی در بیشتر محیط هایی که سیستم لوله کشی امکان پذیر است پیشنهاد می شود که از مزایای زیر برخوردار می باشد : هزینه های کم سالیانه سرویس پمپ، تعمیر و بازسازی و تعویض قطعات آسانتر پمپ سانتریفیوژ، فشار یکنواخت پمپ های آب کشاورزی گریز از مرکز و قابلیت تغییر فشار، فضای کمی را اشغال می کند، معایب پمپ های آب کشاورزی گریز از مرکز، در ویسکوزیته بالا قدرت مناسب را برای پمپاژ ندارد، هد پایین پمپ های گریز از مرکز نیز از دیگر مشکلات این پمپ ها بشمار می رود، همانند پمپ های شناور آببند نیستند و نیاز به سرویس و آببندی دارند، قدرت مقاومت به فشار پمپ آب کشاورزی سانتریفیوژ در دبی بالا افت پیدا می کند.


پمپ کشاورزی سیرکولاتور

نوعی تجهیزات آبرسانی است. طراحی این پمپ ها به گونه ای است که جنس بدنه آن ها اغلب آهن، چدن و یا استیل می باشد. در بیشتر پمپ های آب سیرکولاتور از پروانه‌ای با جنس پلی آمید استفاده می شود. این آلیاژ ماهیتی دارد که جنس پروانه را در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم کرده است. سیرکولاتور ها به دلیل قابلیت کاربری در دما و فشارهای مختلف همچنین پمپاژ آب و سایر سیالات ویژگی های خاصی دارند. بنابراین می توان گفت که مدل سیرکولاتور بیشتر در سیستم های گرمایشی و سرمایشی که نیاز به سیستم چرخش آب دارند استفاده می شود. یک پمپ سیرکولاتور می‌تواند آب را از دمای منفی ده درجه تا دمای مثبت صد و سی درجه سانتی گراد سیرکوله کند. همین ویژگی باعث شده است تا از پمپ های آب در انواع سیستم های تهویه مرکزی، انتقال مواد شیمیایی و صنعتی، رادیاتورها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی به صورت بهینه استفاده شود.


پمپ آب کشاورزی زمینی

در واقع این مدل پمپ هم نمونه ای از پمپ سیرکولاتور است با این تفاوت که موقعیت آن به صورت نصب زمینی می باشد. عملکرد این پمپ ها هم مانند پمپ های خطی است. تنها تفاوت پمپ های آب زمینی با پمپ های خطی این ویژگی مهم است که پمپ های زمینی بر خلاف پمپ های خطی می‌توانند همزمان هم دبی و هم فشار لازم را برای انتقال سیال تامین نمایند. بیشترین استفاده آن انتقال و پمپاژ آب سرد یا گرم مصرفی می باشد. برخلاف پمپ خطی که کاربرد آن در جریان سیستم های سرمایشی و گرمایشی است.


پمپ آب کشاورزی پروانه‌ ای

شرایط انرژی پایین و سرعت جریان بالا، ما را به استفاده از موتور پمپ آب کشاورزی پروانه ای می‌کند. پمپ‌های پروانه‌ای، پمپ‌هایی هستند که در این شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این پمپ از پروانه‌ای شبیه پیچ موتور قایق استفاده می‌شود. پمپ‌های جریان مختلط از پروانه‌های نیمه‌ باز یا بسته استفاده می‌کنند که شبیه پمپ‌های توربینی است. پمپ‌های پروانه‌ای می‌توانند در جهت یک سکوی پمپاژ متحرک به‌ صورت عمودی قرار بگرند، اما برای کاربردهای کشاورزی به‌ طور افقی روی تریلرها نصب می‌شوند. این به سیالات اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در خطوط لوله پمپاژ و به منبع آب برگردانده شوند. در بسیاری از مزارع، ازپمپ‌های پروانه‌ای برای پمپاژ تالاب‌های ذخیره زباله استفاده می‌شود و معمولاً از طریق قدرت موتور تراکتورها تأمین می‌شوند. ازپمپ‌های پروانه‌ای نمی‌توان برای بالابر مکش استفاده کرد، زیرا پروانه باید در زیر آب قرار گیرد و پمپ در عمق و زیر آب مناسب کار کند. به‌طورکلی، هرچه قطر پمپ بیشتر باشد، برای جلوگیری از مکش هوا، غوطه‌ور شدن بیشتر در آب لازم است. باید این امر را به عنوان نکته ای در انتخاب پمپ آب کشاورزی در نظر بگیرید. این نوع پمپ جزء انواع پمپ کشاورزی برقی می باشد، یعنی می توان با اتصال الکتریسیته شروع به کار کند. برخی از انواع پمپ های کشاورزی نیز نیاز به نیروی محرکه از الکتروموتور های مجزا دارند و با اتصال مستقیم برق، کار نمی کنند.


پمپ آب کشاورزی طبقاتی

پمپ های آب طبقاتی از چندین پروانه که به صورت طبقه ای در ساختار آن قرار دارد تشکیل شده است. این پمپ از زیر مجموعه های پمپ های الکتریکی و سانتریفیوژی می باشد. این مدل برای پمپ های انواع سیالات با فشار بسیار زیاد تا چهل بار استفاده می شود. کاربرد اصلی این پمپ در صنایع مختلف ساختمانی، کشاورزی و غیره می باشد. یکی از ویژگی های پمپ های آب طبقاتی ثابت بودن میزان دبی و دور موتور الکتریکی آن است. پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، سیستم های تصفیه آب، سیستم های فاضلاب و غیره از جمله بخش هایی هستند که استفاده از پمپ طبقاتی در آن رایج است.
پمپ طبقاتی امروزه در ساخت ‌و ‌ساز خانه ‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری تجاری، کارخانه‌ها و حتی کشاورزی، نیاز دسترسی سریع به آب، پاترول، فاضلاب و دیگر مایعات، یکی از مواردی است که همان اول کار باید به فکر آن بود. استفاده از پمپ در ساختمان ‌ها یکی از معمول‌ترین روش‌های برطرف نمودن این نیاز هست که توانایی بالایی انتقال سیالات به هر بخشی از سازه را دارد. پیش از استفاده از این پمپ بهتر است که انواع پمپ طبقاتی را بشناسیم و با کارکرد هریک آشنا شویم، زیرا که شاید در نگاه اول تفاوت خاصی میان انواع آن نبینیم، اما با نگاهی عمیق‌تر متوجه تفاوت‌های آن‌ها می‌شویم که می‌توان با انتخاب درست و با در نظر گرفتن شرایط، به استفاده بهینه‌تر رسید. در نظر گرفتن شرایط نصب، عوامل استفاده، سیالات عبوری، بودجه و انواع پمپ طبقاتی، پیش از نصب نهایی می‌توانید از هزینه‌های مضاعف و یا خرابی‌های احتمالی جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی عمیق پمپ طبقاتی خواهیم‌ پرداخت تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.
پمپ طبقاتی از پر استفاده ترین پمپ های چاه آب کشاورزی : پمپ طبقاتی که با نام‌های پمپ گریز از مرکز یا پمپ سانتریفیوژ نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای مکانیکی است که برای انتقال مایعات با استفاده از انتقال انرژی چرخشی ایجاد شده حاصل از چرخش یک یا چند محرک که پروانه نامیده می‌شوند، استفاده می‌شود. مایعات در امتداد محور خود به پروانه‌ای که به‌سرعت در حال چرخش است وارد می‌شوند و توسط نیروی گریز از مرکز در امتداد محیط خود از طریق نوک پره پروانه خارج می‌شود. عملکرد پروانه سرعت و فشار مایع را افزایش می‌دهد و همچنین آن را به سمت خروجی پمپ هدایت می‌کند.


پمپ آب کشاورزی کف کش

از دیگر تجهیزات آبرسانی می باشد که در گروه موتور پمپ های سانتریفیوژی طبقه بندی می شود. انواع پمپ کف کش در دو مدل سه فاز و تک فاز تولید می گردد. از مدل‌های تک فاز برای مصارف خانگی و از دو فاز جهت صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از کاربردهای مهم آن برای استفاده در انواع چاه های کم عمق می باشد. پمپ های آب کف کش اگر به صورت خشک کار کند موتور آن آسیب می بیند و ممکن است از کار بیفتد یا به اصطلاح بسوزد.
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید عمق چاه مزرعه خود را افزایش دهید و یا یک برکه آب جمع شده در یک گوشه زمین را تخلیه کنید، این دقیقا زمانی است که به یک پمپ کف کش مناسب احتیاج خواهید داشت. پمپ کف کش می تواند با توان و سرعت بالا آب را از منبع به نقطه دیگری تخلیه کند و کار را برای فعالیت شما هموار سازد. اگر نحوه استفاده صحیح از پمپ کف کش رعایت شود می‌تواند در جاهایی که طغیان زیرزمین به‌ طور منظم اتفاق می‌افتد، بسیار به‌دردبخور باشد و آب مضاعف را از زیرزمین خارج کند. پمپ کف کش آب را از خانه به هر مکانی که دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند، مانند محفظه تخلیه طوفان شهری یا چاه خشک می‌فرستند. از پمپ های کفکش، در مصارف غیر از کشاورزی نیز استفاده می شود. مشکل جمع شدن آب در منازل مسکونی و خطر تخریب آن در دراز مدت، نگرانی برخی از افرادی می باشد که در مناطق حاصلخیز مانند شمال کشور زندگی میکنند، خوشبختانه راهی دیگر برای رفع این مشکل ابداع‌ شده که هزینه و زمان بسیار کمتری مصرف می­کند و مشکل را به‌صورت دائم حل می کند؛ استفاده از پمپ کف کش که از انواع کاربردی پمپ می باشد. پمپ کف کش در زیر سطح زیرزمین شما، جایی که بیشترین رطوبت و آب وجود دارد نصب می شود و زمانی که آب از یک حد معینی بالاتر بیاید، آن را پمپ کرده و از طریق یک شلنگ به بیرون خانه منتقل می کند.


پمپ آب کشاورزی دو پروانه

در ساختار پمپ های آب دو پروانه، جهت عملکرد بهتر انتقال سیال دو عدد پروانه پشت به پشت هم قرار می گیرند. این نوع پمپ زیر مجموعه پمپ های سانتریفیوژی می باشد. کاربرد اصلی این دو پروانه برای پمپاژ آب و سیالات بدون شرایط خطرناک است. در واقع استفاده از دو پروانه برای افزایش دبی و فشار بالاتر و در نتیجه افزایش بازدهی این نوع پمپ ها می باشد. بنابراین این مدل پمپ کاربرد ایده آلی در ساختمان های چند طبقه و آپارتمان ها دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع پمپ استفاده از آن به عنوان بوستر می باشد. معمولاً در کارخانه های تولید پمپ، از آلیاژ برنج یا استیل برای ساخت بدنه این پمپ استفاده می شود. بیشترین موارد مصرفاین مدل در مصارف صنعتی، ساختمان ها، سیستم های تقویت فشار، سیستم های سرمایشی گرمایشی مرکزی، مراکز پرورش ماهی، سیستم های فاضلاب شهری و غیره است.

جدیدترین محصولات

دیگ چگالشی 465 کیلووات
مقایسه
دیگ چگالشی 302 کیلووات
مقایسه
روف تاپ پکیج VRR 65
مقایسه
روف تاپ پکیج اینورتر 15 تن
مقایسه
دیگ چگالشی 1810 کیلووات
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 17 تن
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 85 KW
مقایسه
مینی چیلر 8 تن
مقایسه
دیگ چگالشی 71 کیلووات
مقایسه
هیت ریکاوری بالدور 3000
مقایسه
مینی چیلر 5 تن
مقایسه
پمپ کف کش SDROO مدل SXB
مقایسه
مینی چیلر 7 تن R32
مقایسه
چیلر گرمایش سرمایش 15 تن
مقایسه
روف تاپ پکیج اینورتر 21 تن
مقایسه
چیلر 26 تن
مقایسه
پمپ لجن کش WDROO مدل WRAINOX
مقایسه
پمپ استخر KDROO مدل KOOLI
مقایسه
دیگ چگالشی 105 کیلووات
مقایسه
روف تاپ پکیج اینورتر 24 تن
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 105 KW
مقایسه
دیگ چگالشی 944 کیلووات
مقایسه
دیگ چگالشی 294 کیلووات
مقایسه
دیگ چگالشی 244 کیلووات
مقایسه
روف تاپ پکیج اینورتر 75
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 19 تن
مقایسه
دیگ چگالشی 170 کیلووات
مقایسه
چیلر 40 تن
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 35 تن
مقایسه
چیلر 46 تن
مقایسه
مینی چیلر اینورتر 9 تن
مقایسه
دیگ چگالشی 443 کیلووات
مقایسه
مینی چیلر 8
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 52 تن
مقایسه
مینی چیلر 9 تن
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 26 تن
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 250 KW
مقایسه
دیگ چگالشی 163 کیلووات
مقایسه
پمپ افقی HDROO مدل HJ
مقایسه
چیلر در اصفهان
مقایسه
چیلر گرمایش سرمایش 25 تن
مقایسه
پمپ کف کش SDROO مدل SX/SN
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 40 تن
مقایسه
روف تاپ پکیج اینورتر 14 تن
مقایسه
روف تاپ پکیج VRR 55
مقایسه
مینی چیلر 7 تن
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 11 تن
مقایسه
دیگ چگالشی 605 کیلووات
مقایسه
روف تاپ پکیج VRR 75
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 325 KW
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 24 تن
مقایسه
هیت ریکاوری بالدور 5000
مقایسه
چیلر 24 تن
مقایسه
پمپ افقی NDROO مدل HZ
مقایسه
چیلر 11 تن
مقایسه
چیلر 15 تن
مقایسه
چیلر 21 تن
مقایسه
پمپ افقی NDROO مدل HSC
مقایسه
دیگ چگالشی 197.5 کیلووات
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 55 تن
مقایسه
چیلر 5
مقایسه
مینی چیلر در تهران
مقایسه
دیگ چگالشی ظرفیت متغیر
مقایسه
دیگ چگالشی 70.5 کیلووات
مقایسه
دیگ چگالشی 354 کیلووات
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 34 تن
مقایسه
چیلر سرمایش گرمایش 14 تن
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 120 KW
مقایسه
بویلر چگالشی ADI CD 70 KW
مقایسه
انواع پمپ کشاورزی  - مانا تهویه

پمپ به عنوان وسیله انتقال آب از نقطه ایی به نقطه دیگر، با فشار مناسب، به یک وسیله ضروری در مصارف صنعتی، خانگی و کشاورزی تبدیل شده است. انتخاب پمپ آب کشاورزی با توجه به نحوه برداشت آب از منبع، و مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری باید صورت گیرد. پمپ های خانگی شامل انواع بهداشتی پمپ می باشد که آب آشامیدنی را در یک فشار مناسب برای منزل نگه می دارد. بهترین انواع پمپ آب کشاورزی شامل این موارد است: پمپ‌ آب کشاورزی گریز از مرکز سطحی، پمپ‌ آب کشاورزی توربینی، پمپ آب کشاورزی شناور، پمپ آب کشاورزی پروانه‌ای


پمپ کشاورزی بشقابی

عملکرد این مدل شبیه پمپ های جتی می باشد و برای افزایش فشار آب در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این پمپ ها بدین صورت است که با وارد شدن آب به پمپ و قرار گرفتن سیال در مسیر چرخش پروانه ها و همچنین تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز، فشار و سرعت آب به شدت بالا می رود سپس به سمت خروجی هدایت می‌شود. استفاده از این پمپها برای سیالاتی که درجه گرانروی پایینی دارند بسیار مناسب می باشد. بنابراین می توان گفت کاربرد اصلی آن جهت پمپاژ آب در حوزه صنایع مختلف کشاورزی و صنعتی، پمپاژ روغن و غیره و به صورت کلی سیالاتی که ویسکوزیته پایین دارند می باشد.


پمپ کشاورزی جریان محوری

این پمپ با نام پمپ ملخی نیز شناخته می شود. این دستگاه طیف وسیعی از کاربردهای مختلف را در بر می‌گیرد. وظیفه اصلی این پمپ پمپاژ سیال و انتقال آب است. در شرایطی که نیاز به استفاده از پمپ هایی با دبی زیاد و طول کم باشد پمپهای آب جریان محوری بسیار کمک کننده است. در واقع سیستم سانتریفیوژی این پمپ می تواند در طول کم، تا سه برابر بیشتر نسبت به سایر مدل های پمپ سیالات را پمپاژ کند. این پمپ کاربرد بسیار منحصر به فردی در پمپاژ سیستم های فاضلاب، شیلات، کشاورزی و… دارد.


پمپ کشاورزی دوار

نوعی پمپ چرخشی است که از دو بخش عمده دوار و ثابت تشکیل شده است. در واقع ساختار این پمپ بدین صورت است که سیال درون چرخ دنده های دستگاه قرار می‌گیرد و با چرخش آن به سمت خروجی هدایت می‌شود. موارد استفاده این مدل در شرایطی است که نیاز چندانی به دبی و فشار نباشد. در واقع جزو ویژگی‌های خاص پمپهای آب دوار محرک بودن آن است. به طوری که می‌تواند سیالات را با هر مقدار ویسکوزیته منتقل کند. در حالی که سایر پمپ های سانتریفیوژی برای این فرآیند نیاز به نوعی نیرویی محرکه به وسیله انواع موتورهای الکتریکی دارند. کاربرد اصلی مدل دوار در صنایعی است که سیال از ویسکوزیته بالایی برخوردار است.


پمپ آب کشاورزی جتی

نوعی پمپ سانتریفیوژی است که با هدف استخراج آب در عمق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. کاربری گسترده، قیمت‌مناسب، راندمان بالا و تخلیه یکدست و یکنواخت آب از ویژگی‌های منحصر به فرد این پمپ می باشد. مکانیزم این پمپ بدین صورت است که در محل مکش خلا ایجاد می‌کند و هوا را از این قسمت خارج می نماید و سرانجام آب را مانند یک پمپ سانتریفیوژ منتقل می کند. این پمپ برای مصارف خانگی و کشاورزی کاربرد ویژه‌ ای دارد.


انواع پمپ آب کشاورزی دیزلی

این نوع موتور ها از نظر سوخت و اندازه به چند مدل متفاوت تقسیم می شوند. موتور های دیزلی کشاورزی از نظر مصرف سوخت به سه مورد گازوئیلی، بنزینی و گاز سوز تقسیم بندی می شوند. از نظر اندازه این پمپ ها را در دو مورد پمپ دیزلی موتور بزرگ و موتور کوچک می شناسند. با توجه به قدرت بالای این موتور ها، می توانند سه تا چهار اینچ خروجی آب برای آبیاری مزارع داشته باشند و به راحتی پاسخگوی نصب بیش از دوازده آبپاش آمبو باشند. پمپ چیست و خرید انواع مختلف پمپ های آبرسانی پمپ به عنوان وسیله انتقال آب از نقطه ایی به نقطه دیگر، با فشار مناسب، به وسیله ضروری در مصارف صنعتی، خانگی و کشاورزی تبدیل شده است. شناخت انواع پمپ با ما.

بوستر پمپ کشاورزی

در صنعت ساخت بوستر پمپ، انواع بوستر پمپ های آبیاری مناسب برای مصارف کشاورزی طراحی شده اند. عملکرد همه ی بوستر پمپ ها یکی است، و اصلا فکر نکنید که بوستر پمپ کشاورزی، وسیله عجیب و غریبی است. از خیلی سال پیش این تجهیزات مشغول به آبیاری مزارع کشاورزی بوده اند. اما از سال یک هزار و سیصد و نود و سه به بعد، بوستر های کشاورزی به صورتی ساختار یافته و بهینه تر طراحی شده اند، تا بتوانند علاوه بر بازدهی بالا، مصرف آب های زیرزمینی را نیز بهینه کنند. به همین دلیل از سال یک هزار و سیصد و نود و سه به بعد تجهیزات ساخت بوستر پمپ و لوازم آبیاری قطره ایی به شدت افزایش یافته است. از مزایای بوستر پمپ کشاورزی، امکان کم و زیاد کردن دستی و خودکار فشار آب، با توجه به نیاز آبرسانی می باشد. از دیگر مزایای بسیار خوب بوستر کشاورزی، امکان برنامه ریزی پمپ ها و کارکرد نوبتی آنها است که استهلاک قطعات پمپ را به حداقل میرساند. البته جهت پیاده سازی این دستورات اجرایی، به نصب تابلو برق نیاز خواهید داشت.


بهترین پمپ کشاورزی

بعضی از پمپ های مناسب کشاورزی فاقد الکتروموتور هستند و شما باید یک موتور الکتریکی مناسب با توان و دور پمپ مورد نظر خریداری کرده، تا نیروی برق به نیروی حرکتی تبدیل شود و باعث حرکت و فعالسازی پمپ شود. برای خرید انواع الکتروموتور نیز می توانید از محصولات ما استفاده کنید. چنانچه در رابطه با انتخاب الکتروموتور یا پمپ مناسب سردرگم شده اید، با نمایندگی های فروش ما تماس بگیرید. ما به صورت رایگان مشاوره لازم را به شما خواهیم داد. توجه داشته باشید که قیمت پمپ کشاورزی مدام در حال افزایش است؛ در نتیجه باید یک انتخاب درست داشته باشید که مجبور به دوباره هزینه کردن نباشید.


قوی ترین پمپ آب کشاورزی

گر چه لازم نیست شما قوی ترین پمپ آب را نصب کنید، بلکه با توجه شرایط خود، میزان آب مورد نیاز برای پمپاژ، فاصله انتقال آب و... باید مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. به هر حال پمپ های سانتریفیوژ و گریز از مرکز فشار قوی با قیمت حدود سی تا هشتاد میلیون تومان و پمپ های لیو چهل تا پنجاه اسب بخار با در رنج قیمت پنجاه تا دویست میلیون تومان، می توانند عنوان قوی ترین پمپ کشاورزی را کسب کنند. یک معیار مناسب برای شناسایی پمپ قوی برای کشاورزی، شامل موارد زیر است: هد بیش از صد و پنجاه متر داشته باشد، دبی بیش از نود متر مکعب در ساعت داشته باشد، قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ، بیش از ۱.۵ اینچ باشد، منبع نیروی برق سه فاز باشد و یا در صورت نبود برق، موتور دیزل گازوئیلی استفاده شود، در صورتی که به الکتروموتور جدا نیاز داشته باشد، باید از الکتروموتور های بیش از یک هزار و پانصد دور پشتیبانی کند.


سرویس و نگهداری پمپ کشاورزی

فعالیت پمپ های کشاورزی معمولا به صورت فصلی می باشد. فصل کار که شروع شود، حتما باید توسط یک متخصص تعمیر کار، پمپ آب کشاورزی را سرویس کنید. حتی پیشنهاد می کنیم در طول فصل کار کشاورزی، پس از گذشت ۳ ماه، بار دیگر پمپ را سرویس کنید. این کار طول عمر پمپ را به شدن بالا می برد و از پرداخت هزینه های بالای تعمیر، پیشگیری خواهد کرد. به صورت کلی یک پمپ آب، با داشتن چهار فاکتور سوخت، جرقه مناسب، کمپرس مناسب و حداقل دور، باید بدون مشکل روشن شود و به پمپاژ آب مشغول شود. در نتیجه در صورت وجود مشکل عدم روشن شدن موتور پمپ، این چهار مورد را بررسی کنید. چنانچه باز هم نتیجه نگرفتید، وقت آن است که با یک متخصص تعمیرکار تماس بگیرید.


رفع عیب پمپ کشاورزی

علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی چیست؟ این که مایع پمپ شونده به سمت خروجی پمپاژ نمی شود، به احتمال زیاد ناشی از وجود هوا در لوله ها یا پمپ می باشد. جهت جلوگیری از وقوع و رفع مشکل، پمپ و لوله ها را از آب یا مایع پمپ شونده پر کنید. پروانه پمپ از کار افتاده است، چه کار کنیم؟ باید پمپ را پیاده کرده و آن را تمیز کنید. در صورتی که لبه های پروانه نیز خراب شده بود، آن را تعویض نمایید. فشار آب برای آبیاری مناسب نیست، باید چکار کنیم؟ در صورتی که پمپ کشاورزی مناسبی خریداری کرده ایت و فشار آبی که باید داشته باشد را ندارد، مشکل از ولتاژ و برق رسانی تابلو برق می باشد. باید با متخصص تعمیر تابلو برق ارتباط برقرار کنید.


پمپ کشاورزی - مانا تهویه

قیمت پمپ کشاورزی ۱۴۰۱ و ۲۰۲۲

قیمت انواع پمپ آب در سال ۱۴۰۱ و ۲۰۲۲ بسیار نوسان داشته است و همچنان نیز همین وضعیت ادامه دارد. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت دقیق انواع پمپ های معرفی شده در ادامه مطلب، با مشاورین فروش ما در تهران و تماس بگیرید. در ادامه میانگین قیمت انواع پمپ برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی را در اختیار شما قرار داده ایم. قیمت سه مدل پمپ آب کشاورزی یک مدل: پمپ شناور،دو اینچ پنتاکس، هد نود متری قیمت: لطفا تماس بگیرید، دو مدل: پمپ شناور، حداکثر آبدهی چهار و شش دهم متر مکعب بر ساعت، حداکثر ارتفاع چهل و پنج، بدنه استیل، تک فاز قیمت: لطفا تماس بگیرید. سه مدل: پمپ کفکش دراپ اس پی قیمت: لطفا تماس بگیرید.
برداشت آب از ذخایر زیرزمینی برای مصارف شهری، کشاورزی و صنعتی، هزینه هایی را در بر دارد. البته خرید پمپ های آب معمولی تک فاز برای رفع نیاز انتقال آب به سیستم آبرسانی منازل و ساختمان ها، نیاز به هزینه های آنچنانی ندارد. اما در برخی از مناطق که به سیستم های آبرسانی شهری دسترسی ندارند و یا نیاز به حجم بالایی از آب برای کسب و کار خود دارند، باید از یک سیستم برداشت آب حرفه ایی استفاده کنند.


انواع موتور پمپ کشاورزی

قدرت یک پمپ، به صورت مستقیم به قدرت موتور آن بستگی دارد. بیشترین موتور پمپ هایی که در ساختمان ها، صنایع، ماشین های آتش نشانی و کشاورزی استفاده می شود، شامل چهار موردی می شود که در ادامه مطرح می شوند : موتور های بنزینی، موتور های دیزلی، که با گازوئیل کار می کنند.، موتور پمپ های نفت و بنزینی، که با بنزین راه اندازی، و با نفت کار می کنند و موتور هایی برقی که با استفاده از الکتروموتور ها کار می کنند.
موتور پمپ ها، یا برای آب تمیز استفاده می شوند و یا به عنوان لجن کش و کف کش در چاه و چاله های گلی. این دو فعالیت نیاز به قدرت متفاوت موتور دارد. در رابطه با منابع مصرفی موتور پمپ، تنوع آنها باعث می شود که بتوان در هر شرایطی از موتور پمپ متفاوت استفاده کرد. به عنوان مثال در صورتی که موتور پمپ را برای منطقه ای بدون برق و خارج از شهر بخواهید، بهترین گزینه موتور های دیزلی، موتور های بنزینی و نفتی-بنزینی هستند. بهترین پمپ های کشاورزی در مزارعی که برق کشی نشده اند نیز، موتور پمپ دیزلی است که با گازوئیل کار می کند. چرا که، معمولا موتور پمپ های کشاورزی، معمولا بهار و تابستان ها به صورت دائم کار می کنند و مصرف بنزین با قیمت لیتری سه هزار تومان، در این شرایط، مقرون به صرفه نمی باشد.

جدید ترین مقالات
شرکت تهویه مطبوع در شیراز

شرکت تهویه مطبوع در شیراز

شرکت تهویه مطبوع در شیراز، ارائه کننده سیستم تهویه مطبوع در شیراز و اجرای تهویه مطبوع در شیراز می باشد. انواع سیستم های تهویه مطبوع در شیراز و لیست شرکت های تهویه مطبوع در شیراز را در این مقاله بررسی خواهیم کرد اما نخست می بایست به پرسش ابتدایی مطرح شده یعنی شرکت تهویه مطبوع در شیراز چیست پاسخ دهیم.

فروش سیستم خنک کننده در اصفهان

فروش سیستم خنک کننده در اصفهان

سیستم خنک کننده در اصفهان چیست. این سیستم ها را می توانید در حال حاضر در بیشتر مکان ها مشاهده کنید. دلیل این موضوع این است که با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن هزینه حامل های انرژی راهی به جز این نیست که به این دستگاه ها روی آورده و از آن ها بهره بگیرید.

چیلر ارزان

چیلر ارزان

چیلر ارزان چیست. یکی از پرتکرارترین پرسش ها در مورد این دستگاه تهویه مطبوع است که میان کاربران وجود دارد و هر کس در هر سطحی که باشد، قصد دارد تا در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کند و بتواند در امر خرید چیلر ارزان از آن بیشترین اتفاده را داشته باشد. به همین دلیل در مانا تهویه نقش جهان از تیم تخصصی خود کمک گرفتیم تا این موضوع را بررسی کنند.

فروش سیستم سرمایشی در شیراز

فروش سیستم سرمایشی در شیراز

سیستم سرمایشی در شیراز چیست. برای دانستن این موضوع تا انتها با ما همراه باشید و از سیستم ها را به خوبی درک کنید. با توجه به پرسش های فراوانی که در مورد این سیتسم ها به وسیله مشتریان و کاربران مطرح می شد و برای آن ها وجود داشت تصمیم گرفتیم که این مقاله را ترتیب دهیم و توسط این مطلب به سطح آگاهی شما بیافزاییم و سوالات شما را از بین برده و همچنین شما را در امر خرید این سیستم یاری برسانیم.

فروش بویلر در تبریز

فروش بویلر در تبریز

بویلر در تبریز چیست و بویلر در تبریز، بویلر تبریز، خرید بویلر در تبریز، قیمت بویلر در تبریز را در این مقاله که برای کاربران عزیز شرح داده خواهد شد تا با مفهوم بویلر به صورت کامل آشنایی پیدا کنند. مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش بویلر در تبریز می باشد.

فروش بویلر در کرمان

فروش بویلر در کرمان

بویلر در کرمان چیست و بویلر در کرمان، بویلر کرمان، خرید بویلر در کرمان، قیمت بویلر در کرمان مساله مهم می باشد که می تواند در خرید بویلر در کرمان تاثیرگدار باشد، و باید آن ها مورد بحث قرار داد تا از زاوایای مختلف مقوله سیستم های تهویه مطبوع بالاخص بویلر کرمان را موشکافی کرد.

شرکت تهویه مطبوع در کیش

شرکت تهویه مطبوع در کیش

شرکت تهویه مطبوع در کیش مانا تهویه، عرضه کننده سیستم تهویه مطبوع در کیش است که در اجرای زمینه تهویه مطبوع کیش فعالیت دارد. با هدف تشریح خدمات و فعالیت های شرکت تهویه مطبوع کیش مانا تهویه، ابتدا مقدمه ای در خصوص این مبحث بیان خواهیم کرد

فروش چیلر در یزد

فروش چیلر در یزد

چیلر چیست در یزد، چیلر در یزد، چیلر یزد، یزد چیلر، چیلر در یزد، چیلر چیست در یزد، چیلرهای یزد، خرید چیلر در یزد، فروش چیلر در یزد، چیلر فروشی در یزد، فروشگاه چیلر در یزد همه مواردی است که در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش چیلر در یزد خواهید دید.

فروش دستگاه تولید یخ لوله ای در اصفهان

فروش دستگاه تولید یخ لوله ای در اصفهان

دستگاه های تولید یخ لوله ای دارای کارایی بالا و قابلیت تولید مقدار زیادی یخ در یک زمان محدود هستند. این امر به مشتریان این امکان را می دهد که به صورت مداوم و بدون نیاز به توقف، یخ تولید کنند. یخ تولید شده توسط این دستگاه ها دارای کیفیت بالا و خالص بوده و مناسب برای مصرف در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، پزشکی و مراکز خدماتی است. صرفه جویی در هزینه، استفاده از دستگاه تولید یخ لوله ای به مشتریان کمک می کند تا هزینه های مربوط به خرید یخ آماده را کاهش داده و صرفه جویی در هزینه های تولید داشته باشند.

فروش سیستم سرمایشی در کیش و قشم

فروش سیستم سرمایشی در کیش و قشم

سیستم سرمایشی در کیش و قشم چیست. این سیستم ها با توجه کارایی که در خود دارند در مکان ها و فضاهای مختلف قابلیت کارکرد دارند. به همین دلیل است که در زمان خرید آن ها باید بدانید که ابعاد و مساحت ساختمان شما چقدر است و با توجه به این شرایط اقدام به ثبت سفارش کنید.

فروش بویلر در بانه

فروش بویلر در بانه

بویلر در بانه چیست و بویلر در بانه، بویلر بانه، خرید بویلر در بانه، قیمت بویلر در بانه را در این مقاله که برای کاربران عزیز شرح داده خواهد شد تا با مفهوم بویلر به صورت کامل آشنایی پیدا کنند. مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش بویلر در بانه می باشد نیازی به این پرسش نیست که بویلر بانه را از کجا بخرم، زیرا تخصص ما دراین زمینه می باشد.

مینی چیلر در اهواز

مینی چیلر در اهواز

خرید مینی چیلر اهواز، ساکنان این شهر از کشور که مردمانی خون گرم هستند در شرایط جوی و گرمای شدید شهر خود مطمئنا به این محصول پرکاربرد نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین بهتر است نحوه عملکرد مینی چیلر، مشخصات مینی چیلر، انواع مینی چیلر، کاربرد مینی چیلر و نحوه نگهداری مینی چیلر را بدانید

کاربردهای فیلتر درایر

کاربردهای فیلتر درایر

بشر، امروزه برای پیشبرد اهداف خود از ابزار ‌های گوناگونی بهره می‌جوید. این ابزار در اشکال و ابعاد گوناگون همچنین روش ‌های مختلف این اهداف را به بهترین صورت ممکن پیش می‌ برند.

فروش روف تاپ پکیج در کرمانشاه

فروش روف تاپ پکیج در کرمانشاه

روف تاپ پکیج چیست در کرمانشاه را در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش روف تاپ پکیج در کرمانشاه پیگیری کنید، و اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه از کارشناسان ما کسب کنید، تا در خرید خود تجربه خوبی را داشته باشید. در کل در صورت شناخت مشخصات فنی روف تاپ پکیج در کرمانشاه راحت تر می توان دستگاه مورد نظر خود را شناسایی کرد.

فروش سیستم وی آر اف در همدان

فروش سیستم وی آر اف در همدان

سرمایش و گرمایش محیط های بسته یکی از مهم ترین عللی ست که می تواند سطح رفاه یک محل زندگی و یا کار را بالا ببرد. تنظیم نبودن دمای محیط باعث نداشتن آرامش می شود و حتی می تواند آدمی را مریض کند. بنابراین خرید و راه اندازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از اهمیت زیادی برخودار است.

فروش دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی

فروش دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی

دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی چیست و دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی، دیگ چگالشی مشهد و خراسان رضوی، خرید دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی، قیمت دیگ چگالشی در مشهد و خراسان رضوی و بسیاری مطالب دیگر را در سایت مانا تهویه پیدا خواهید کرد.

فروش بویلر در اصفهان

فروش بویلر در اصفهان

بویلر در اصفهان چیست، بویلر در اصفهان، بویلر اصفهان، خرید بویلر در اصفهان، قیمت بویلر در اصفهان مفاهیمی هستند که در خرید بویلر در اصفهان آن ها را بدانید تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید و همچنین در استفاده از آن نیز به کار گیرید. در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش بویلر در اصفهان می توانید به پاسخ های خود در این زمینه ها برسید.

فروش دیگ چگالشی در قزوین

فروش دیگ چگالشی در قزوین

دیگ چگالشی در قزوین چیست و دیگ چگالشی در قزوین، دیگ چگالشی قزوین، خرید دیگ چگالشی در قزوین، قیمت دیگ چگالشی در قزوین و بسیاری مطالب دیگر را در سایت مانا تهویه پیدا خواهید کرد.

فروش دیگ چگالشی در تبریز

فروش دیگ چگالشی در تبریز

دیگ چگالشی در تبریز چیست و دیگ چگالشی در تبریز، دیگ چگالشی تبریز، خرید دیگ چگالشی در تبریز، قیمت دیگ چگالشی در تبریز را در ابتدای این مقاله که توسط مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش دیگ چگالشی در تبریز می باشد برای کاربران عزیز شرح خواهیم داد، تا با مفهوم کلی در رابطه با این دستگاه کاربردی آشنا شوند.

فروش بویلر در گرگان

فروش بویلر در گرگان

بویلر در گرگان چیست و بویلر در گرگان، بویلر گرگان، خرید بویلر در گرگان، قیمت بویلر در گرگان را در این مقاله که برای کاربران عزیز شرح داده خواهد شد تا با مفهوم بویلر به صورت کامل آشنایی پیدا کنند. مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش بویلر در گرگان می باشد.

چیلر چیست؟

چیلر چیست؟

در دنیای کنونی انواع و اقسام وسایل و دستگاه ها وجود دارند که هر کدام می توانند سبب ساز آسایش و آرامش خاطر انسان ها شوند. انسان در تمامی اداوار و اعصار بر آن بوده است تا بتواند با اختراع و اکتشاف راهی را برای نیل به امیال خود باز نماید.

فروش دستگاه هواساز در شیراز

فروش دستگاه هواساز در شیراز

دستگاه هواساز در شیراز چیست. با توجه به اینکه سیستم های تهویه مطبوع از اهمیت بالایی در دنیای امروز برخوردار هستند و هر کدام از آن ها به منظور مواردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند ما در مانا تهویه نقش جهان بر آن شدیم که هر یک را به صورت جداگانه و در مقالات مختلف برای کاربران گرامی بررسی کنیم تا آن ها به خوبی این دستگاه ها را بشناسند و اطلاعات مفیدی را در رابطه با آن ها به دست آورند.

چیلر خنک کننده دستگاه لیزر | بهترین قیمت

چیلر خنک کننده دستگاه لیزر | بهترین قیمت

چیلر خنک کننده دستگاه لیزر چیست. این وسیله یک دستگاه است که به منظور حفظ دمای دستگاه لیزر و جلوگیری از گرمای اضافی تولید شده توسط آن، استفاده می شود. این دستگاه ترکیبی از یک کمپرسور، یک شیر برقی، یک شیر مغناطیسی، یک مبدل حرارتی و یک مبدل حرارتی برای آب است که با استفاده از آن، آب را خنک می کند و سپس آن را به دستگاه لیزر می فرستد.

پمپ کشاورزی

پمپ کشاورزی

یک پمپ کشاورزی طبق فرمول و ساختاری که برای آن تعریف کرده اند می بایست زیرساختی را فراهم سازد که بتوان از طریق آن فشار آب را افزایش داد تا بتوان از این طریق عملیات آبرسانی را به نحو احسن انجام داد. افزایش فشار آب در پمپ کشاورزی با کمک نیروی الکترونیکی انجام خواهد و عمدتا تنها با وجود برق است که می توان پمپ کشاورزی را راه اندازی کرد.

فروش دیگ چگالشی در زنجان

فروش دیگ چگالشی در زنجان

دیگ چگالشی در زنجان چیست و دیگ چگالشی در زنجان، دیگ چگالشی زنجان، خرید دیگ چگالشی در زنجان، قیمت دیگ چگالشی در زنجان و بسیاری مطالب دیگر را در سایت مانا تهویه پیدا خواهید کرد، و با اطلاعاتی که کسب خواهید کرد می توانید در خرید دیگ چگالشی زنجان بیشتر دقت کنید و از یک خرید مفید برای خود بهره مند شوید. مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش دیگ چگالشی در زنجان می باشد.

فروش سیستم سرمایشی در کرمان

فروش سیستم سرمایشی در کرمان

سیستم سرمایشی در کرمان چیست. باز هم به سراغ یکی دیگر از انواع سیستم های تهویه مطبوع خواهیم رفت تا برای شما از صفر تا صد آن ها را بررسی کنیم. با این کار در صورتی که نیاز به خرید این سیستم ها داشته باشید می توانید به راحتی برای تهیه آن ها اقدامات لازم را انجام دهید.

فروش سیستم گرمایشی در گرگان و گلستان

فروش سیستم گرمایشی در گرگان و گلستان

سیستم گرمایشی در گرگان و گلستان چیست. با توجه به اینکه نیاز به سیستم گرمایش در زمستان احساس می شود و باید حتما از دستگاهی مناسب برای منازل و محل کار خود استفاده کنیم تا از سرما در امان باشیم، لازم دیدیم در اینجا به توضیحاتی در مورد آن ها بپردازیم و شما کاربران گرامی را از انواع سیستم گرمایشی در گرگان و گلستان مطلع کنیم تا بدانید در مکانی که هستید دقیقا چه مدل هایی را باید خریداری کنید.

چیلر خنک کننده هیدرولیک و روغن

چیلر خنک کننده هیدرولیک و روغن

چیلر خنک کننده هیدرولیک و روغن چیست. سیستم مورد نظر یک دستگاه است که برای خنک کردن روغن و هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با استفاده از جریان هوا و آب، حرارت تولید شده توسط روغن و هیدرولیک را به دور می اندازد و آنها را خنک می کند.

فروش چیلر در قزوین

فروش چیلر در قزوین

چیلر در قزوین چیست، چیلر به دستگاهی گفته می‌شود که از طریق انجام یک سلسله فرآیند در سیکل تبرید تراکمی یا جذبی گرما را از سیال واسط می‌ گیرد و باعث سرد شدن آن می‌ شود. برای اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله ای منتشر شده است که می تواند به شما کمک به سزایی کند. به همین منظور تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فروش روف تاپ پکیج در اصفهان

فروش روف تاپ پکیج در اصفهان

روف تاپ پکیج چیست در اصفهان را در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش روف تاپ پکیج در اصفهان جستجو کنید. خرید یک دستگاه تهویه مطبوع با کیفیت برای هر مکانی که در حال حاضر در آن مشغول به کار و زندگی هستید از ملزومات می باشد.

فروش دستگاه هوارسان (ایرواشر) در ایلام

فروش دستگاه هوارسان (ایرواشر) در ایلام

امروزه بسیاری از افراد در محیط های بسته ساعات بیشتری از روز خود را می گذرانند، با این تفاسیر تمیز و پاکیز نگه داشتن هوای محیط های خانه و دفتر و کارخانه و موارد مشابه آن برای سلامتی ساکنان آنان بسیار مهم و اساسی ست.

شرکت تهویه مطبوع در مشهد

شرکت تهویه مطبوع در مشهد

شرکت تهویه مطبوع در مشهد، ارائه کننده سیستم تهویه مطبوع در مشهد و اجرای تهویه مطبوع در مشهد می باشد. انواع سیستم های تهویه مطبوع در مشهد و لیست شرکت های تهویه مطبوع در مشهد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد اما نخست می بایست به پرسش ابتدایی مطرح شده یعنی شرکت تهویه مطبوع در مشهد چیست پاسخ دهیم.

دیگ چگالشی ارزان

دیگ چگالشی ارزان

دیگ چگالشی ارزان چیست. برای رسدن به پاسخ این پرسش اید تا انتهای مقاله همراه باشید تا این موضوع را به خوبی درک کنید. در ابتدا این پرسشساده به نظر می رسد، اما با کمی توجه و عمیق شدن به آن متوجه خواهید شد که در آن تمامی مفاهیم مربوط به این سیستم تهویه مطبوع وجود دارد و شما عزیزان برای اینکه با این مفهوم آشنا شوید باید کمی تامل به خرج دهید.

مینی چیلر در شیراز

مینی چیلر در شیراز

خرید مینی چیلر شیراز از مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش مینی چیلر در شیراز امکان پذیر است. در این مقاله می کوشیم با بررسی تخصصی مینی چیلر برای شما نحوه عملکرد مینی چیلر، مینی چیلر چیست، مشخصات مینی چیلر، کاربرد مینی چیلر و مزایا و معایب مینی چیلر را برای کاربران ارائه دهیم.

فروش چیلر در قم

فروش چیلر در قم

نمایندگی فروش چیلر در قم که در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش چیلر در قم می باشد، به منظور رضایت مندی مشتریان انواع چیلر را در ظرفیت های متنوع برای مشتریان گرامی فراهم آورده است. برای نتیجه گیری بهتر در خرید چیلر در قم می توانید به سایت تخصصی مانا تهویه مراجعه کنید.

فروش بویلر در شهرکرد

فروش بویلر در شهرکرد

بویلر در شهرکرد چیست و بویلر در شهرکرد، بویلر شهرکرد، خرید بویلر در شهرکرد، قیمت بویلر در شهرکرد مساله مهم می باشد که می تواند در خرید بویلر در شهرکرد تاثیرگدار باشد، و باید آن ها مورد بحث قرار داد تا از زاوایای مختلف مقوله سیستم های تهویه مطبوع بالاخص بویلر شهرکرد را موشکافی کرد.

فروش دیگ چگالشی در کردستان و بانه

فروش دیگ چگالشی در کردستان و بانه

دیگ چگالشی در کردستان و بانه چیست و دیگ چگالشی در کردستان و بانه، خرید دیگ چگالشی در کردستان و بانه، قیمت دیگ چگالشی در کردستان و بانه و بسیاری مطالب دیگر را در سایت مانا تهویه پیدا خواهید کرد، و با اطلاعاتی که کسب خواهید کرد می توانید در خرید دیگ چگالشی کردستان و بانه بیشتر دقت کنید.

فروش بویلر در رشت و گیلان

فروش بویلر در رشت و گیلان

بویلر در رشت و گیلان چیست و بویلر در رشت و گیلان، بویلر رشت و گیلان، خرید بویلر در رشت و گیلان، قیمت بویلر در رشت و گیلان این موارد را می توان از عواملی برای درک بهتر سیستم بویلر محسوب کرد. در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش بویلر در رشت و گیلان با تمام توان خود در راستای اعتلای وضعیت مصرف کنندگان در استفاده و خرید بویلر در رشت به کار بسته است.

فروش دیگ چگالشی در اصفهان

فروش دیگ چگالشی در اصفهان

دیگ چگالشی در اصفهان چیست، دیگ چگالشی در اصفهان، دیگ چگالشی اصفهان، خرید دیگ چگالشی در اصفهان، قیمت دیگ چگالشی در اصفهان را در مانا تهویه نقش جهان مرجع خرید و فروش دیگ چگالشی در اصفهان جستجو کنید. برای خرید دیگ چگالشی در اصفهان بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشید.

فروش بویلر در کرمانشاه

فروش بویلر در کرمانشاه

بویلر در کرمانشاه چیست و بویلر در کرمانشاه، بویلر کرمانشاه، خرید بویلر در کرمانشاه، قیمت بویلر در کرمانشاه مساله مهم می باشد که می تواند در خرید بویلر در کرمانشاه تاثیرگدار باشد، و باید آن ها مورد بحث قرار داد تا از زاوایای مختلف مقوله سیستم های تهویه مطبوع بالاخص بویلر کرمانشاه را موشکافی کرد. در مانا تهویه نقش جهان مرجع خربد و فروش بویلر در کرمانشاه به مسائل مختلفی می پردازیم تا بتوانیم در راستای خرید بهینه مشتریان حرکتی رو به جلو را داشته باشیم.

فروش چیلر 10 تن

فروش چیلر ۱۰ تن

چیلر ۱۰ تن چیست را در این مقاله برای شما کاربران گرامی در مانا تهویه نقش جهان بررسی می کنیم تا همه آنچه را که باید در مورد این سیستم بدانید را بیاموزید. این اطلاعات به دست آمده هم در خرید چیلر ۱۰ تن به کار شما خواهد آمد و هم بعد از آن در استفاه از این دستگاه می تواند یاری رسان شما باشد.

فروش بویلر در ایلام

فروش بویلر در ایلام

بویلر در ایلام چیست و بویلر در ایلام، بویلر ایلام، خرید بویلر در ایلام، قیمت بویلر در ایلام مساله مهم می باشد که می تواند در خرید بویلر در ایلام تاثیرگدار باشد، و باید آن ها مورد بحث قرار داد تا از زاوایای مختلف مقوله سیستم های تهویه مطبوع بالاخص بویلر ایلام را موشکافی کرد. در مانا تهویه نقش جهان مرجع خربد و فروش بویلر در ایلام به مسائل مختلفی می پردازیم.

فروش دیگ چگالشی در همدان

فروش دیگ چگالشی در همدان

دیگ چگالشی در همدان چیست و دیگ چگالشی در همدان، دیگ چگالشی همدان، خرید دیگ چگالشی در همدان، قیمت دیگ چگالشی در همدان و بسیاری مطالب دیگر را در سایت مانا تهویه پیدا خواهید کرد، و با اطلاعاتی که کسب خواهید کرد می توانید در خرید دیگ چگالشی همدان بیشتر دقت کنید.

فروش دستگاه هواساز آپارتمانی

فروش دستگاه هواساز آپارتمانی

دستگاه هواساز آپارتمانی چیست. دستگاه هواساز آپارتمانی، یک دستگاه الکترونیکی است که برای تهویه مطبوع به معنای حفظ شرایط شادابی هوای داخل اتاق در آپارتمان ها و خانه ها استفاده می شود. این دستگاه در برخی مدل ها، علاوه بر تهویه مطبوع، قابلیت تصفیه و خنک کردن هوا را نیز داراست.

مانا تهویه

اجرای تهویه مطبوع استخر در شیراز

اجرای تهویه مطبوع استخر در شیراز

اجرای تهویه مطبوع استخر در شیراز چیست، همانطور که می دانید برای استخر های سرپوشیده باید از دستگاه ها و تجهیزاتی استفاده کرد تا با استفاده از آن ها تهویه مطبوع در استخر ها را به خوبی انجام داد. به همین منظور ما در این مقاله تمام مواردی که به این موضوع مربوط می باشد را برای شما عزیزان و کاربران محترم مورد بررسی قرار داده ایم تا این اطلاعات بتواند به شما در خرید تهویه مطبوع استخر در شیراز کمک به سزایی کند.

فروش مینی چیلر 5 تن

فروش مینی چیلر ۵ تن

مینی چیلر ۵ تن چیست. این دسته از سیستم های تهویه مطبوع را در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار می دهیم تا شما را به خوبی با این دستگاه آشنا کنید و اطلاعات کاقی را در زمینه انواع مینی چیلر ۵ تن به شما عزیزان بدهیم. این وسیله نیز همانند سایر سیستم های تهویه مطبوع کاربرد فراوانی را دارد و برای مصارف مختلف می توان از آن بهره برد.

تأسیسات تهویه مطبوع

تأسیسات تهویه مطبوع

تأسیسات تهویه مطبوع چیست. در این جا یکی دیگر از مقالات کاربردی را در مانا تهویه نقش جهان شروع می کنیم. به دلیل اهمیت این موضوع بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی انواع تأسیسات تهویه مطبوع به شما کاربران گرامی پرداخته و در این رابطه به نقد و بررسی بپردازیم.

روف تاپ پکیج ارزان

روف تاپ پکیج ارزان

روف تاپ پکیج ارزان چیست. در این مقاله قصد داریم در مورد این دستگاه از انواع سیستم های تهویه مطبوع سخن بگوییم و شما کاربران گرامی را با این وسیله کاربردی آشنا کنیم و با آموزش صحیح در مورد آن شما را به خرید روف تاپ پکیج ارزان به صورت موفقیت آمیز نزدیک کنیم.

فروش سیستم سرمایشی در خوزستان

فروش سیستم سرمایشی در خوزستان

سیستم سرمایشی در خوزستان چیست. سیستم سرمایشی، یک سیستم مکانیکی است که طراحی و نصب می شود تا در محیط های داخلی ساختمان، حرارت را به محیط بیرون منتقل کند و کنترل دمای محیط داخلی را تنظیم کند. این سیستم می تواند شامل یک یا چندی از اجزا مانند تهویه مطبوع، پمپ حرارتی، سیستم گرمایشی مرکزی، سیستم جریان هوا و قطعات کنترلی برای تنظیم دما و رطوبت باشد.

کاربرد پمپ فشار قوی در کشاورزی

آبیاری زمین بالای ده هکتار، نیاز به پمپ فشار قوی دارد. پمپ فشارقوی، پمپ گریز از مرکز دارای تعدادی طبقات است که موجود بودن تعداد طبقات بیشتر نسبت به پمپ گریز از مرکز عادی باعث زیاد شدن فشار و هد می‌گردد. موارد استفاده از پمپ فشارقوی مورد اول : موارد استفاده از پمپ فشارقوی برای آماده‌سازی آب شهری، مورد دوم : پمپاژ آب و زهکشی، مورد سوم : سیستم آب‌رسانی در بخش مصارف صنعتی، مورد چهارم : عمل بوستر پمپ، مورد پنجم : عمل آبیاری به حالت بارانی، مورد ششم : عمل پمپاژ آب گرم و سرد در بخش تأسیسات صنعتی، مورد هفتم : آتش‌نشانی نحوه عملکرد پمپ فشارقوی به این صورت است که سیال از بخش درونی مکش و لوله داخلی وارد پمپ می‌شود از جایی که پروانه‌ها بر سطح محور هستند و در حال حرکت هستند، نیروی گریز از مرکز از حرکت پروانه با حرکت موتور معین باعث مکش سیال به داخل پروانه می‌گردد. سیال فشاری برابر صفر دارد و زمانی که به داخل پروانه جذب می‌شود با حرکت از پره‌های پروانه به‌طرف محیط خارجی پروانه فشار آن زیاد می‌ گردد.


تفاوت بین پمپ کشاورزی و پمپ خانگی

آیا پمپ کفکش از دسته پمپ های خانگی می باشد؟ بله، در دسته بندی پمپ کفکش، آن در در انواع پمپ آب خانگی دسته بندی می کنند. اما این به منظور عدم استفاده از پمپ کفکش در موارد صنعتی و کشاورزی نیست. پمپ کفکش به عنوان یک پمپ قدرتمند که می تواند آب و ریز جامدات یا لجن و کثیفی را از مخزن باز یا بسته خارج کند، شناخته می شود. این پمپ ها هم می توانند به صورت شناور در مخزن غرق شوند و هم می توانند بیرون از سیال آن را هدایت نمایند. از انواع پمپ کف کش در خالی کردن سریع آب چاه، بارانگیر ها، استخر و ... استفاده می شود. همان مدل هایی که برای پمپ صنعتی کشاورزی مطرح شد، برای پمپ های خانگی نیز قابل طرح است. به همین دلیل تعریف آن ها را با رویکرد مصرف خانگی برای شما آماده کردیم.
جتی: این موتور آب ها خود مکش بوده و می توانید بالاتر از سطح منبع آب نصب نمایید. این پمپ ها علارغم قدرت و کارایی بالا، صدای بالایی دارند. در نتیجه قبل از خرید پمپ جتی، باید یک محل مناسب برای آن در نظر بگیرید. پمپ جتی از انواع پمپ های سانتریفیوژی است. یعنی هنگام کار با ایجاد خلاء، آب و هوا را با هم مکش و پمپاژ می کند و در نهایت آنچه پمپاژ می شود، آب خواهد بود. شناور: این با وجود این که در دسته موتور آب های خانگی قرار گرفته است، بیشتر برای مزارع کشاورزی استفاده می شود. مزارع معمولا از طریق آب چاه، آبیاری می شوند و این پمپ بیشترین کاربرد را برای رفع این نیاز دارد. پروانه های برنزی و تولید در دو مدل تک فاز و سه فاز از ویژگی های اصلی این پمپ ها می باشد. از طرف دیگر این پمپ ها در مخزن آب غرق می شوند و این فرایند استهلاک آنها را کاهش می دهد و علاوه بر آن توانایی پمپاژ آب با ذرات جامد را نیز دارد. بشقابی: پمپ های بشقابی با استفاده از چند روتور، شافت و پروانه را به گردش در می آورند. پمپ های بشقابی از انواع پمپ های گریز از مرکز می باشند و با این نیرو، آب را پمپاژ می کنند. این پمپ ها علارغم کارایی بالا، صدای پایین و راندمان مناسب، وزن بالایی دارند. یکی دیگر از مزایای این پمپ خانگی، هزینه های پایین تعمیر و نصب آن می باشد. سیرکولاتور: از پمپ های سیرکولاتور در صنایع، موتور خانه ها و شوفاژخانه ها استفاده می شود.


الکتروپمپ شناور ملخی و نحوه آب بندی آن

جهت آب بندی از دو عدد مکانیکال سیل بورگمان آلمان، یکی در قسمت موتور و دیگری در قسمت پمپ استفاده می شود. الکتروپمپ ها بر اساس توان نامی دارای سنسورهای حرارتی، آب، رطوبت، روغن و بیرنیگ می باشد. موارد کاربرد الکتروپمپ ملخی شناور: آبیاری کشاورزی، ایستگاه های زهکشی، صنایع، معادن، نیروگاه ها، حوضچه های پرورش ماهی، کنترل سیلاب ها


الکتروموتور یا موتور الکتریکی

الکتروموتور یا موتور الکتریکی وسیله ای است که جریان برق و الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند، دقیقا برخلاف ژنراتور الکتریکی. الکتروموتور نمایانگر نیرویی است که از میدان مغناطیسی ایجاد می شود. معمولا الکتروموتور را بر اساس برق مصرفی، در دو مورد تک فاز و سه فاز دسته بندی می کنند، که بیشترین کاربرد را دارند. حرکت های مکانیکی در زندگی ماشینی امروزی، با دستگاه های الکتروموتور ادغام شده اند. در بیشتر دستگاه های پمپ، بوستر پمپ، بالابرها، جرثقیل، آسانسور، کولر، جاروبرقی امثالهم از موتور الکتریکی استفاده می شود؛ موتوری که انرژی حرکتی را از الکتروموتور دی سی یا ای سی گرفته و شروع به کار می کنند. به هر حال استفاده از الکتروموتور در مصارف صنعتی، کارگاهی، خانگی، کشاورزی و ... کاملا شایع شده است.


تابلو برق کشاورزی

کشاورزی در زمین های آبی و غیر دیم، نیاز به آبیاری دارد. قبلا از چشمه ها بدون داشتن تجهیزات پمپ برای آبیاری استفاده می کردند، اما اکنون که ذخایر آب زیرزمینی به اعماق پایینتر نزول پیدا کرده اند، نیاز به تجهیزاتی برای استفاده از این ذخایر جهت آبیاری مزارع کشاورزی وجود دارد. البته که این کار را موتور های دیزل گازوئیلی و نفتی نیز انجام می دهند. همان موتور های تراکتور که در محل چاه نصب می کنند و با نیروی حاصل از سوخت منابع طبیعی را به نیروی محرکه جهت چرخش شافت و پروانه پمپ تبدیل می کنند. اما این کار در صورتی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد، مقرون به صرفه است. هم اکنون تقریبا هشتاد و پنج درصد درصد مزارع کشاورزی به برق بین شهری نزدیک هستند و می توانند به راحتی مجوز استفاده از نیروی برق را برای مزارع خود دریافت کنند. خب اینجاست که خرید و نصب یک تابلو برق الزامی می شود. یک پمپ کشاورزی، برق، پنل برد و لوله کشی مناسب مزارع، تمام کاری است که برای آبیاری نیاز دارید. ویژگی های اضافه تابلو برق کشاورزی نسبت به تابلو های خانگی و صنعتی: باید دو خروجی مستقل داشته باشد یکی بیست و پنج و دیگری پنج آمپر؛ باید ترمینالی جهت خروجی سی آمپر داشته باشد که بتوان به صورت دستی و همچنین از راه دور با گوشی، آن را خاموش و روشن کرد که در این جهت یک کنتاکتور بیست و پنج آمپر با قابلیت افزایش جریانداشته باشد؛ باید یک خروجی پریز ۵ آمپر داشته باشد که بتوان آنرا نیز حضوری و از راه دور تنظیم کرد؛ و اگر سیستم دزدگیر داشته باشد، در صورت باز شدن آن به سرعت به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
تابلو برق محفظه ای است که تجهیزات الکتریکی یا تجهیزات پنوماتیک به صورت منظم و سازمان یافته در آن جای می گیرند. این جعبه الکتریکی از تجهیزاتی همچون کلید های قطع و وصل کن، سیستم اینترلاک، شینه و هادی، تجهیزات حفاظتی، پایش و فرمان داخل یک مجموعه منظم تشکیل شده است. فرایند استفاده از منبع تغذیه تک یا سه فاز و توزیع ایمن بار از منبع تغذیه به مدار های کوچک، وظیفه تابلو برق است و به همین دلیل به آن سوئیچ برد نیز می گویند. وظیفه تابلو ها توضیع ایمن الکتریسیته و برق به صورت ولتاژ متناسب با هدف خود و ایجاد حداکثر امنیت برای کاربران و دستگاه های مصرف کننده جریان است. نکته مهم در انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین تابلو برق؛ نیاز شما، جریان ورودی به تابلو و جریان مورد انتظار خروجی از آن می باشد. انواع مختلف تابلو برق خانگی و صنعتی معمولا دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac/Vdc و حداکثر باس ۶۰۰۰ A، مطابقت با استاندارد UL۸۹۱ و NEMA PB۲ طراحی شده اند. در صنعت، کشاورزی، توزیع نیرو ساختمان ها و برخی وسایل نقلیه سنگین، از انواع تابلو برق استفاده می شود. در ادامه شما را با انواع، اجزاء و کاربرد های تابلو برق آشنا خواهیم کرد و همچنین می توانید با مشاوره رایگان با مهندسان مانا تهویه نقش جهان، سفارش ساخت بهترین تابلو برق را به نیروی پشتیبانی ما ارائه دهید.
تفاوت در عملکرد تابلو برق های مختلف نقشه تابلو برق و نحوه ساخت آن برای تجهیزاتی مانند پمپ و بوستر پمپ خانگی، کشاورزی و صنعتی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله شما را با تابلو برق، انواع آن، اجزاء آن، نقشه و نحوه ساخت تابلو برق آشنا کرده و در نهایت با تسلط و آشنایی با کاربرد هر نوع و قیمت ساخت آنها، مناسب ترین تابلو برق را از مانا تهویه نقش جهان خریداری نمایید. از تابلو برق صنعتی در مکان هایی همچون: کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های توزیع برق، ایستگاه‌های مبدل، بنا های سازمانی و تجاری، موتورخانه استخر عمومی، موتورخانه مزارع وسیع کشاورزی آبی و تابلو برق فشار قوی (مناسب مصارف صنعتی و کشاورزی) استفاده می شود. به صورت کلی ژنراتور هایی با قدرت بالای هزار ولت را فشار قوی نامند، که برای تامین برق مورد نیاز آن، از تابلو برق فشار قوی استفاده می شود. اجزاء تابلو برق فشار قوی حتما باید از کیفیت و استتاندارد های لازم بهره مند باشد تا از وقوع هر حادثه ای جاوگیری شود. معمولا از گاز SF۶ برای خنک کردن سیستم قدرت الکتریکی فشار قوی استفاده می شود. با استفاده بیشتر از ژنراتورها و موتورهای ولتاژ بالا و قوی‌تر از سال دو هزار و یازده به بعد، استفاده از تابلو برق فشار قوی از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.
انواع تابلو برق بر اساس محل نصب (مناسب برای مصارف صنعتی، خانگی و کشاورزی) : تابلو برق درونی: همانگونه از نام این نوع تابلو مشخص است، در مکان سر پوشیده، داخل ساختمان، داخت انبار و ... قرار می گیرد و تجهیزات الکتریکی را از صدمات محافظت می کند. تابلو برق بیرونی: برخلاف تابلو های درونی، این نوع از تابلو ها در فضای باز نصب می شوند، در نتیجه جهت حفظ امنیت تجهیزات و اجزاء تابلو برق، باید از ضخامت و امنیت بالاتری نصبت به تابلو های درونی برخوردار باشند.
تابلو های توزیع برق (مناسب مصارف صنعتی، خانگی و کشاورزی) : توزیع انرژی الکتریکی اصلی ترین وظیفه تجهیزات تابلو برق است. تابلو های توزیع را در انواع مختلفی برای امور مختلف تامین برق تولید می کنند. هر تابلوی توزیع یک ورودی دارد که همان برق شکسته سراسری است و یک خروجی به مصرف کننده، ساختمان ها و دستگاه ها انتقال می دهد. تابلوی توزیع باید بر اساس نیاز شما، میزان برق ورودی و خروجی مورد نیاز طراحی و تولید شود.


پمپ صنعتی کشاورزی - مانا تهویه
سخن پایانی

مانا تهویه در این مطلب به بررسی انواع پمپ آب کشاورزی و صنعتی پرداخت. در پایان مطلب به شما یادآوری می کنیم تعمیر و نگهداری از پمپ آب اهمیت زیادی در صنعت های مختلف و کشاورزی دارد. بنابراین همواره سعی کنید عیوب و اشکالات فنی رایج در قطعات تشکیل دهنده این پمپ ها را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. یکی از قطعات بسیار مهم در پمپ ها، بیرینگ های آن می باشد. فراموش نکنید عواملی چون روانکاری غیراصولی، بارگذاری بیش از حد، آب بندی نامناسب، ورود گرد و خاک به قطعات و …. می تواند باعث اشکال در عملکرد پمپ و بیرینگ های آن شود. مانا تهویه در پایان از شما دعوت می کند از انواع پمپ آب کشاورزی و صنعتی موجود در ویترین متنوع این فروشگاه معتبر بازدید کنید. پمپ آب کشاورزی از مهمترین و بهترین لوازم لازم برای پمپاژ آب از مخزن آب به زمین های زراعی یا محل استفاده می باشد. دلیل استفاده از اصطلاح پمپ کشاورزی؛ نیاز به استقامت بالا، استهلاک پایین، طول عمر بالا و پمپاژ حجم بالاتری آب در مدت زمان مشخص است. چرا که برای آبیاری به عنوان مثال ده هکتار زمین آبی، یک پمپ کوچک خانگی پاسخگو نمی باشد! بلکه باید از یک سیستم قویتر برای آبرسانی استفاده شود. در نتیجه اصطلاح پمپ کشاورزی یا پمپ خانگی بین مردم رایج شده است و حتی فروشندگاه با شنیدن این اسامی، بهتری می توانند پمپ مناسب را به مشتریان پیشنهاد کنند. به‌طورکلی تفاوت چندانی میان انواع پمپ معمولی و انواع پمپ آب کشاورزی در عملکردشان وجود ندارد به‌جز اینکه پمپ‌های کشاورزی قدرت و دوام بالاتری دارند. مدل‌های متفاوتی وجود دارد که هریک مناسب شرایط خاصی هستند. قیمت پمپ آب کشاورزی بیشتر از پمپ‌های معمولی است و نگهداری آن‌ها هزینه‌برتر می باشد. به خاطر همین امر، راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی را حتماًدر نظر بگیرید.


درباره پمپ های کشاورزی مانا تهویه

مانا تهویه نقش جهان ارائه دهنده کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی شامل انواع پمپ، الکتروموتور، تابلو برق، بوستر پمپ و دیگر تجهیزات مرتبط با بخش آبرسانی با نمایندگی های مختلف، آماده خدمت رسانی و ارسال انواع محصولات آبرسانی به تمام نقاط کشور می باشد.


سوالات پرتکرار

مشخصات پمپ آب کشاورزی چیست؟ پمپ آب کشاورزی مانند دیگر پمپ ها، وظیفه پمپاژ آب را دارد و مشخصات پمپ آب کشاورزی در قوی بودن و قدرت بالای آن برای مزارع بزرگ می باشد. همچنین بیشتر پمپ های کشاورزی از نوع شناور بوده و در عمق چاه فرو می روند (بجز پمپ های کشاورزی که در لبه رودخانه قرار می گیرند و در آب غرق نمی شوند). پمپ های کشاورزی باید دارای منبع انرژی تابلو برق برای برق رسانی بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشند.
قوی ترین پمپ آب کشاورزی کدام است؟ اگر چه لازم نیست شما قوی ترین پمپ آب را نصب کنید، بلکه با توجه شرایط خود، میزان آب مورد نیاز برای پمپاژ، فاصله انتقال آب و... باید مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. به هر حال پمپ های سانتریفیوژ و گریز از مرکز فشار قوی با قیمت حدود چهل تا هشتاد میلیون تومان و پمپ های لیو چهل تا پنجاه اسب بخار با قیمت حدود شصت تا صد میلیون تومان، می توانند عنوان قوی ترین پمپ کشاورزی را کسب کنند. یک معیار مناسب برای شناسایی پمپ قوی برای کشاورزی، شامل موارد زیر است: ۱. هد بیش از صد و پنجاه متر داشته باشد، ۲. دبی بیش از نود متر مکعب در ساعت داشته باشد، ۳. قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ، بیش از یک و نیم اینچ باشد، ۴. منبع نیروی برق سه فاز باشد و یا در صورت نبود برق، موتور دیزل گازوئیلی استفاده شود، ۵. در صورتی که به الکتروموتور جدا نیاز داشته باشد، باید از الکتروموتور های بیش از یک هزار و پانصد دور پشتیبانی کند. توجه داشته باشید که این قیمت ها به هیچ عنوان معتبر نیستند؛ چراکه بازار به صورت دائمی در حال نوسان است. پس قبل از استناد به کلیه ی اراقام درج شده در متن، حتما استعلام بگیرید.
برای نصب پمپ آب کشاورزی باید چکار کنیم؟ دقت داشته باشید نصب و راه اندازی پمپ کشاورزی یک کار تخصصی است. تنها کاری که شما باید انجام دهید، خرید پمپ و تجهیزات مورد نیاز و فراهم کردن شرایط و مکان نصب در کنار چاه آب یا موتورخانه است. بقیه کارهای نصب و فعالسازی با تیم متخصص است. ما برای نصب، از بهترین و باتجربه ترین نیرو های خود استفاده می کنیم.
علت نکشیدن آب توسط پمپ کشاورزی چیست؟ این که مایع پمپ شونده به سمت خروجی پمپاژ نمی شود، به احتمال زیاد ناشی از وجود هوا در لوله ها یا پمپ می باشد. جهت جلوگیری از وقوع و رفع مشکل، پمپ و لوله ها را از آب یا مایع پمپ شونده پر کنید.
منظور از موتور پمپ آب کشاورزی برقی چیست؟ پمپ برقی دقیقا همان الکتروپمپ ها هستند. این مدل پمپ ها در قطعات خود، تجهیزات الکتروموتور را برای تبدیل نیروی الکتریسیته به نیروی مکانیکی دارند. یعنی نیازی به نصب و خرید جداگانه الکتروموتور ندارند. به همین جهت به این پمپ ها، پمپ آب برقی می گویند. قیمت آنها نسبت به پمپ معمولی بیشتر است و حدودا از چهار میلیون تومان شروع می شود.
پروانه پمپ از کار افتاده است، چه کار کنیم؟ باید پمپ را پیاده کرده و آن را تمیز کنید. در صورتی که لبه های پروانه نیز خراب شده بود، آن را تعویض نمایید.
استفاده از پمپ آب دستی کشاورزی مقرون به صرفه است؟ در بیشتر موارد خیر، در صورتی که یک پمپ آب دستی برای یک تیکه زمین کوچک کمتر از یک چهارم هکتار، یا تهیه آب آشامیدن و شستشو برای خانه مزرعه می خواهید، بله خرید یک پمپ آب دستی کشاورزی مقرون به صرفه و مناسب خواهد بود. در غیر این صورت امکان آبیاری و انتقال آب به کل مزارع با پمپ دستی، غیر ممکن است.
فشار آب برای آبیاری مناسب نیست، باید چکار کنیم؟ در صورتی که پمپ کشاورزی مناسبی خریداری کرده ایت و فشار آبی که باید داشته باشد را ندارد، مشکل از ولتاژ و برق رسانی تابلو برق می باشد. باید با متخصص تعمیر تابلو برق ارتباط برقرار کنید.

درباره مانا تهویه

نوائی به گوش نگارنده می آید که باید نگاهی داشت به گذشته های دور. تابستان و گرمای هوای و شکلاتی ترین نوار کاست که برای اولین بار در اختیار قرار گرفت. ذوقی فراوان از بدست گرفتن آن، چنان بی حد و حصر بود که تا به حال نیز نظیری ندیده ایم در برابرش. بضاعت ناچیز ذهن خود را به کار می گیریم تا شاید بتوانیم بیان کنیم شیرینیِ لحظاتی زودگذر را. حسرت برای از دست رفتن آن روزگاران وصفی ست بسی اندک. به هر روی تلاش می کنیم تا سفر کنیم به همان روزگارانِ گرم و بی خرد. در تصور خویش می آوریم کودکی که نمی توانست ارتباط گیرد با زنده گان. ارتباط با انسان زنده ای برقرار نمی شد تا سالیان سال. دنیای مردگان را زئوس، خدای خدایان تقدیم کرده بود به وی و در نهادش به امانت گذاشته بود. شاید قرار بر این بود که کودکِ دوران گذشته بدل شود به یکی از خدایان اُلمپ. هر چه بود به منصه ظهور نرسید تا سوار گردد بر امواجی که موسی شکافت با عصایش به روایت دروغین آنانی که ده فرمان را به نظاره نشسته بودند از برای به بند کشیدن انسان آزاد، آنسانی که وی را به ژرفناهای جهالت و بلاهتِ ابدی در رسانند. دنائت را به حد کمال می رسانند زنده مردمانی که در کنار کودکِ گذشته بودند و آزار را به حد نهایت می رسانند به هر طریق ممکن تا شاید عقده گشایی کنند. کودک اما با کوچک ترین وسایل و دستگاه هایی که به دستانش می رسید غرق می شد در دنیاهایی بی مانند ساعت ها و ساعت ها. از مورچه های سر بزرگ گرفته که با ایشان زیست می کرد مهربانانه تا پوست آدامس موزی که رایحه تلخ زندگی لاکچری را در پستو های ذهنش قوت می بخشید در کوچه های خاکی دهه شصت. به راستی چه شد که کودکِ گذشته نتوانست با زنده مردمان به زندگی نشیند و راه یافت به گور های بی انتهایی که در خاوران و باختران به دست استکبارستیزانِ ریاکار شیار گشته بود. گور هایی که اشک مادران و غم پدران را پر بهاتر می کرد به اعماق تاریخِ انسان. زلزله ای که رودبار را درنوردید گویا در زندگی کودکِ گذشته نقشی عظیم داشت به صورتی که حتی ماتئوسِ کبیر نیز نتوانست جلوگیری کند از پس لرزه های آن. سان‌کوئیک! چقدر نوشیدیم از نوشیدنی زردرنگ غلیظی که برای اولین بار تجربه می کردیم طعم تلخ حسرتش را. حسرت مسلما از ازل در وجود کودکِ گذشته به ودیعه گذاشته شده بود تا رها نکند وی را تا هر آن روزی که زیست می کند بر این خاک خسته. چه می بایست بیان داشت اتفاقاتی که در گذشته آوار گشته اند بر زندگی کودکی که به خوبی درک می کرد هر آن چیزی که نمی بایست به درک رسد. یاوری چنانچه بود وی را به طور حتم ختم می شد به زندگی ای بهتر و پسندیده تر. ولیکن به هیچ روی به اجزا درنیامد آن چیزی که انتظارش می رفت. همین امر سبب شده تا به امروز هر آنچه که مشاهده می کنیم را می توانیم ارتباطی دهیم فرویدگونه به گذشته های دور و از یاد رفته. فروید را به سانِ نِوِرز یا نوروز رها کردیم در اواسط هفتاد. هم اینک نیز در ثانیه رها می کنیم ادامه دادن این نوشتار را و به دنبال موضوعی ای خواهیم رفت که حکم کرده است مرد نیک بر ما برای نگارشش. باشید یا نباشید ما ادامه می دهیم این مسیر را زیرا که زندگانی در حال حاضر همین است و بس.
چگونه می توان بی توجه بود به حوادثی که در دیار مان به وقوع می پیوندد و وقعی ننهاد به آن ها؟ وقایعی که دل و جان هموطنان مان را چرک آلود و خون آلود و غم آلود می کند در این روزگاران. از کف رفته است این دیار ولیکن تاریخ بارها ثابت کرده است ایرانیان ققنوس وار به زندگی بازخواهند گشت تا روزگارانی تاریک را پشت سر گذارند و به فرداهای روشن رسند. این امید، واهی نیست. این خیال نیست. نیست این یک اوهام. واقعیتی ست تاریخی و زنهار می دهد به کسانی که تاریخ این دیار را نمی شناسند و نمی خواهند شناسند. تاریخ درس می دهد و کسی نیاز نمی بیند درس گیرد از آن. تاریخ، معلم است ولیکن شاگردانِ نابخرد را ارج نمی نهد. باش تا روز و شب دولت بدمد اسرافیل وار در صورِ ناسورِ تاریخ. می بایست از هر آنچه ما را احاطه کرده است بهره گیریم تا بتوانیم به آسایش رسیم در زندگی. می بایست از تمامی دستگاه ها به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم خویش را سر کنیم از دیگر موجودات. از ابتدای تاریخ، انسان همین را در سر داشته است. پس ما نیز در ابتدای پانزدهمین قرن خورشیدی ادامه می دهیم راه انسان نخستین را. بیان می کنیم به قدر فرصت خود که انواع دستگاه ها به چه صورت می توانند مورد استفاده قرار گیرند برای سیستم های تهویه مطبوع. مهندس احسان گمین چی به عنوان مدیر شرکت مانا تهویه نقش جهان در نظر دارد تا شما هموطنان گرامی را آشنا کند به هر طریق ممکن با تمامی دستگاه هایی که در سیستم تهویه مطبوع به کار گرفته می شوند. این مقوله موجب شد تا وی به همراه تنی چند از کارشناسان خبره مانا تهویه قصد کنند به نگارش درآورند مقالاتی در باب دستگاه های مربوط به سیستم های تهویه مطبوع. پیشنهاد می کنیم مطالعه فرمائید مقالات سلسله وار در این رابطه را. به اطلاع تان می رسانیم که برای آگاهی یافتن از موضوع هیت ریکاوری چیست به مقاله ای تحت عنوان هیت ریکاوری چیست و چه کاربردی دارد مراجعه کنید تا جدیدترین اطلاعات در این زمینه را بدست آورید. موضوعی دیگر به نام کاربردهای فیلتر درایر مورد نظر تیم کارشناسی مانا تهویه قرار گرفت و ایشان مقاله ای به همین نام را به رشته تحریر درآوردند که هم اینک در دسترس شما گرامیان می باشد. بسیاری از هموطنان ما می خواهند بدانند کندانسور چیست. به این عزیزان اعلام می کنیم مقاله کندانسور چیست را می توانید در منوی بلاگ سایت مانا تهویه نقش جهان مطالعه نمائید. یکی دیگر از دغدغه های هموطنان مان این است که دریابند اواپراتور چیست و به چه کار می آید. مقاله اواپراتور چیست می تواند به خوبی به یاری این گرامیان بشتابد زیرا توسط کارشناسان مانا تهویه نقش جهان نگاشته شده است. کاربردی ترین مقالات در رابطه با موضوع تن تبرید را نیز در سایت مانا تهویه می توانید مشاهده نمائید. بدانید که مقاله تن تبرید چیست می تواند تمامی اطلاعات در رابطه با تن تبرید را در اختیار تان قرار دهد. و اما دستگاه هواساز. دستگاه هواساز بی شک یکی از جذاب ترین نمونه دستگاه هایی ست که مورد استفاده گسترده دارد در بین هموطنان مان. مقاله دستگاه هواساز برای شما عزیزان در سایت مانا تهویه نقش جهان بارگزاری شده است تا تمامی اطلاعات در این زمینه را در اختیار تان قرار دهد. مقاله ای تحت عنوان نکاتی در مورد برج خنک کننده نیز در سایت مانا تهویه وجود دارد که می تواند اطلاعاتی به روز شده را در مورد انواع برج خنک کننده در اختیار تان قرار دهد. کارشناسان خبره مانا تهویه نقش جهان برای آشنایی بیشتر شما با موضوع چیلر تراکمی، بحثی پیرامون چیلر تراکمی را در قالب یک مقاله کامل به رشته تحریر درآورده اند که بسیار کاربردی ست. پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید. یادآوری می کنیم پمپ کشاورزی در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین دستگاه ها برای کشاورزیِ موفق و پرسود به شمار می آید. مطالعه مقاله پمپ کشاورزی می تواند شما را هر چه بیشتر با انواع پمپ کشاورزی آشنا کند. دیگر مقالات را نیز در فرصتی دوباره به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا آگاه گردید و با دیدی باز نسبت به خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع اقدام فرمائید.
انسانِ خویش را به صلیب کشیده و قصد می کنیم تا بتوانیم دیگرباره و دیگرباره بر پای بایستیم در برابر تندباد افکار پلیدی که از هر سوی روی برتافته و رخ برکشیده جزام وار و تندخوی. به سان اولِگ سالِنکو نمی بایست درخشید و پیش و پسی را در تاریخ زندگی خویش به دیده ندید! آرام و مُنتَقم به پیش آمده ایم در این دهه های متوالی. پس ادامه خواهیم داد مسیری پر مخاطره را به تنهایی تا گذشته را احیاء کنیم و گره زنیم به آینده ای که امروز را سر و شکل داده است. از میمون تا انسان. داروین به درستی انگشت اشاره خویش را به سوی انسان ها گرفت تا اجدادشان را معرفی کند ولیکن تا انسان درون و خرافه پرورِ انسانِ مدرن دریابد این موضوع را چندین قرن زمان خواهد طلبید. خون ها ریخته می شوند بر کف خیابان های شهر تا اثبات شود آسمان ها پذیرای انسان خواهند بود پس از هزار و دویست سال! در آن آسمان ها آیا مرا راهی ست برای رسیدن به آرامش؟ مسلما بی اعتقاد خواهیم بود به این امر نامحتمل. آسایش و آرامش را ترجیح می دهیم به واسطه استفاده از انواع سیستم تهویه مطبوع به کف آوریم. پس به سراغ تیم تخصصی مانا تهویه می آئیم تا به مقصود خویش رسیم. مهندس احسان گمین چی به عنوان مدیریت شرکت مانا تهویه نقش جهان همواره در خدمت انسان ها بوده است تا بتواند هر آنچه از سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند را در اختیار شان قرار دهد. همین امر سبب شده تا وی بهترین نمونه های چیلر در تهران را به پایتخت نشینان تقدیم کند. از دیگر سوی نیز می بایست اشاره کرد که خاص ترین نمونه های مینی چیلر در تهران در سایت مانا تهویه موجود است تا شاید مورد پسند این عزیزان قرار گیرد. ما در خدمت شما هستیم تا بیان کنیم چیلر چیست و انواع چیلر کدام نمونه ها را شامل می شوند و به چه صورت می توانند مورد استفاده گسترده قرار گیرند. لازم به ذکر است که تمامی شهر های ایران باید استفاده کنند از چیلر، بویلر، روف تاپ پکیج، هیت ریکاوری، هواساز، و ... . خواست مهندس گمین چی همین است و بس. پس می توانید هم اینک بهترین های چیلر در اصفهان را نیز از سایت مانا تهویه خریداری کنید. مانا تهویه نقش جهان توانسته خاص ترین مدل های مینی چیلر در اصفهان را به هموطنان اصفهانی معرفی کند تا پس از بررسی های لازم نسبت به خرید آن ها اقدام نمایند. به شما این نوید را می دهیم که در حال حاضر کارآمد ترین نمونه های چیلر در شیراز نیز به واسطه تلاش های مهندس گمین چی در دسترس عزیزان شیرازی قرار گرفته است. لیست قیمت انواع مینی چیلر در شیراز را نیز می توانید در سایت مانا تهویه مشاهده کنید. خوزستان، این استان دردمند و مقهورِ تاریخ نیاز است دائم برای در اختیار داشتن انواع چیلر در اهواز و سایر شهرستان هایش. علاوه بر چیلر، بهترین نمونه های مینی چیلر در اهواز نیز باید در دسترس مردم خوزستان باشد تا بهره مند شوند از تکنولوژی روز دنیا. جزیره کیش نیز به مانند سایر نقاط ایران نیاز مبرم دارد به استفاده از انواع چیلر در کیش تا به خوبی تجهیز شود برای مقابله با هوای نامطلوب. پس می توانید انواع چیلر در کیش را خریداری کنید پس از ورود به سایت مانا تهویه. به یاد داشته باشید که می توانید انواع جدید مینی چیلر در کیش را نیز با تناژ های مختلف از این سایت تخصصی به صورت اینترنتی خریداری فرمائید. علاوه بر کیش می بایست توجه داشت که ساختمان های شهر کرمان نیز مجهز شده به نصب انواع چیلر در کرمان تا بهره گیرند از خاص ترین نمونه های چیلر در کرمان. بعلاوه اینکه کارآ ترین نمونه های مینی چیلر در کرمان نیز در این شهر وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا آنالوگ خریداری فرمائید. مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهر های کشور می بایست تحت پوشش خدمات مانا تهویه نقش جهان قرار می گرفت. این امر به منصه ظهور رسیده و هم اینک بهترین نمونه های چیلر در مشهد توسط این تیم تخصصی ارائه گردیده به هموطنان مشهدی مان. با توجه به اتفاقاتی که افتاده می توان بهترین نمونه های مینی چیلر در مشهد را نیز در سایت مانا تهویه نقش جهان مشاهده نمود. و اما قم. شهر قم نیاز داشته است به انواع سیستم های تهویه مطبوع. تیم مانا تهویه انواع چیلر در قم را برای مردم این استان تدارک دیده است. باید بیان کنیم که بهترین های مینی چیلر در قم نیز به واسطه تلاش های مهندس گمین چی تهیه شده تا در دسترس مردم عادی قم قرار داده شود. روزی، نه چندان دیر و دور، ظلم رخت خواهد بربست از دیار مان. می دانیم به درستی این مورد را و انتظار می کشیم فعالانه برای رسیدن به روز موعود و میعاد بسته ایم با سایه خویش؛ زیرا که سایه باید باشد تا بگویم هستم.
به سان دیگر نوشتاری که روزان گذشته به رشته تحریر درآوردیم، این بار نیز گرفتار آمده ایم در منجلابی به نام تکنولوژی ای که باید در آن غرق شد تا حرف و بحث های تکراری را به دیگری منتقل کرد. چه می باید گفت از این میزان رنج و شکنجه و دلهره؟ به سان شهیار و پسر عموهایش که در ضیافت سالیانه شان در کنار اقیانوس آرام به بحث نشسته بودند و ادامه ماجرا. ژله سُر خورد بر لباسش و آغاز گشت ماجرایی که انتهایش هم از نخست مشخص بود. شکنجه ای که گویا هر صبح و شام بر انسان آوار می گردد و راهی نیست برای رها شدن از آن. به هر روی هر دریچه ی نغر بر چشم انداز عقوبتی می گشاید. آسمان نیز سرپناهی ست تا به خاک بنشینی و بر سرنوشت خویش گریه ساز کنی. آسمان ها و زمین در خدمت انسان قرار گرفته اند از ابتدای تاریخِ انسان. و اینک انسان بر آن است تا بتواند همه چیز را از کهکشان ها تا دنیای اتم در اختیار خویش قرار دهد تا بهره برداری کند و به کمال در رسد. زهی خیال محال! پایان یافت شکنجه تاریخی مان در این ثانیه. اُف بر ما. شرم بر ما و هزاران ننگ بر ما. رها کن این ماجرا را راویِ بی نوا. بیان می کنیم که هم اینک روف تاپ پکیج به عنوان یکی از خاص ترین سیستم های تهویه مطبوع شناخته می شود در بین کاربران. روف تاپ پکیج بسیار مورد استقبال قرار گرفته است از سوی هموطنان مان. پس بیان می کنیم که بهترین نمونه های روف تاپ پکیج در تهران به واسطه تلاش های مهندس گمین چی در اختیار عزیزان تهرانی قرار گرفته است. استدعا داریم از تمامی نمونه های روف تاپ پکیج در اصفهان که در سایت مانا تهویه نقش جهان موجود است بازدید به عمل آورید و بهترین نمونه را برای خود انتخاب کنید. جدیدترین نمونه های روف تاپ پکیج در شیراز نیز در سایت مانا تهویه موجود است تا دایره انتخاب شما عزیزان شیرازی را وسیع تر گرداند. به اطلاع تان می رسانیم اطلاع از قیمت روف تاپ پکیج بسیار اهمیت دارد برای انتخاب این سیستم تهویه مطبوع. پس می توانید لیست قیمت انواع روف تاپ پکیج در کرمان را در سایت مانا تهویه مشاهده کنید. به همین ترتیب می توانید برای اطلاع از چند و چونِ سفارش روف تاپ پکیج در کرمانشاه با تیم پشتیبانی سایت مانا تهویه تماس برقرار کنید. برای استعلام قیمت جدیدترین نمونه های روف تاپ پکیج در کیش نیز خواهید توانست فرم استعلام موجود در سایت مانا تهویه را تکمیل کنید تا در کمترین زمان ممکن یکی از کارشناسان مانا تهویه با شما تماس برقرار کنند. هموطنان ما در قشم از خدمات شرکت مانا تهویه بهره مند شده اند و هم اکنون می توانند انواع روف تاپ پکیج در قشم را با منصفانه ترین قیمت ها به صورت اینترنتی سفارش دهند. به اطلاع تان می رسانیم که خاص ترین نمونه های روف تاپ پکیج در اهواز و خوزستان در سایت مانا تهویه نقش جهان در دسترس عزیزان خوزستانی قرار گرفته است تا مورد بررسی قرار دهند. برای نحوه سفارش روف تاپ پکیج در مشهد می توانید با تیم مانا تهویه تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که کارآ ترین نمونه های روف تاپ پکیج در قم را نیز می توانید به مانند سایر شهر ها در سایت تخصصی مانا تهویه نقش جهان سفارش دهید. قصد کرده ایم تا هر آنچه از سیستم تهویه مطبوع نیاز دارید را در اختیار تان قرار دهیم.
تنها ترین انسان را هم اینک در مقابل چشمان خود به نظاره نشسته ایم که تلاش دارد تا به هر صورتِ ممکن لذتی ابدی و جاودان را به کام دیگران روانه سازد و از این راه به دلخواهش رسد. راه وی همین بوده است در طول تاریخِ انسان. لغزشی نابخردانه نمود و به چاهِ وِیل در افتاد و تلاش گسترده کرده تا وارهاند خویش را از بند زمان و زمانه و زمین ناهموار. بی گمان تلاش ستودنیِ وی به نتیجه ای خواهد رسید شایسته و درخور توجه. تلاش انسان به هر صورت که باشد می تواند مورد توجه قرار گیرد از سوی دیگر انسان ها. دور نخواهیم شد از اصل داستان خویش. این موارد را بیان کردیم تا گمراه کنیم خواننده را! صادقانه گفتیم هر آن چیزی که در ذهن داشتیم. باری، می توانید برای در اختیار داشتن بهترین های سیستم تهویه مطبوع در تهران از کارشناسان سایت مانا تهویه مشاوره دریافت کنید. مانا تهویه مجری اجرای تهویه مطبوع در کشور است. به همین جهت به اطلاع تان می رسانیم که جدیدترین سیستم های تهویه مطبوع در اصفهان نیز توسط این تیم تخصصی در اختیار هموطنان اصفهانی مان قرار گرفته است تا بهترین ها را انتخاب و در اختیار خود بگیرند. روند رو به رشد تیم مانا تهویه در طی این دو دهه کاملا مشخص بوده و اعتماد کاربران و مشتریان و کارفرمایان این شرکت به خوبی جلب شده و این موضوع سبب افتخار ابدی گشته برای تمامی افراد این تیم. در خدمت شما گرامیان هستیم برای ارائه انواع سیستم های تهویه مطبوع در سراسر کشور.
به انتهای خویش رسیده این نوشتار و فرصت نگارنده برای تراوش کردن آن جیز هایی که در ذهن خود تلنبار کرده بود در این روزگاران نیز هم. تماسی برقرار گشت و باری به میزان دنیاهای ناپیدا آوار گشت بر سر و سامان راویِ داستان های کهن. رنج را مضاعف خواهیم چشید با هر گذشت ثانیه. اتفاقی نو به وقوع پیوست که نمی توان بازگو کرد برای هیچ کس. حتی برای خود. به مرد نیک خواهیم گفت تا شاید باری برداشته شود از این رنجور. مرد نیک بی گمان همویی ست که می باید حضور داشته باشد در زندگی هر فرد از برای دریافتن آن چیزی که به درستی درک گردد و لاغیر. اَسف خواهیم خورد که چرا نمی توان به آن کس بیان داشت که می بایست. سودی اما نخواهد داشت این اَسف ها. راه چاره این است که به سانِ انسان نخستین تلاش کرد و عهدی بست با زمین و آسمان برای سر شدن بر دیگر موجودات. همین است راه من. گذار از این گذرگاهِ صعب بسیار دشوار است و لامحال. باشد تا روز کاذب فرا رسد و دیگران را به سخره گیرد. ادامه می دهیم نگارش این نوشتار را بی هیچ احساسی. تلاش داشتیم تا در مورد انواع سیستم های تهویه مطبوع با شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت مانا تهویه سخن بگوئیم. حال رسیده ایم به بحث انواع دیگ چگالشی و انواع بویلر. دیگ چگالشی و بویلر نیز به مانند چیلر، مینی چیلر، روف تاپ پکیج، هیت ریکاوری، دستگاه هواساز، و ... در کشور مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. مانا تهویه تلاش گرده تا بتواند انواع دیگ چگالشی در تهران را به تهرانیان عزیز ارائه دهد. به همین ترتیب می توانید دیگر نمونه های بویلر در تهران را نیز در این سایت تخصصی مشاهده فرمائید. برای در اختیار داشتن جدیدترین نمونه های دیگ چگالشی در تبریز می توانید با تیم ما تماس حاصل کنید. انواع خاص بویلر در تبریز نیز به شما ارائه شده است در سایت مانا تهویه. رشت و گیلان برای تمامی ایرانیان مملو بوده است همیشه از خاطره. مانا تهویه برای مردم رشت و گیلان یک برنامه خاص را طرح ریزی کرده است. به اطلاع تان می رسانیم ارائه انواع دیگ چگالشی در رشت و گیلان به واسطه تلاش های شبانه روزی مهندس گمین چی به ساده ترین شکل ممکن صورت گرفته است. نتیجتا اشک بود را به کناری می گذاریم بیان می کنیم که می توانید انواع بویلر در رشت و گیلان را با ورود به سایت مانا تهویه نقش جهان خریداری فرمائید. از آوار سخن گفتیم در انتهای این متن و تماسی که نمی بایست برقرار می شد زیرا که هم اینک اهمیتی فراوان یافت پول. از ابتدا می بایست در ذهن می داشتیم این موضوع مهم را. به ناگاه گرفتار آمدیم در این هولِ ابدی. باشد تا درگذریم از این بیهوده زمان.

نظرات